۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » نیروی انتظامی
  • شناسه : 29826
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۱
  • ارسال توسط :
پلیس فتا با شایعه سازان در فضای مجازی برخورد می کند
پلیس فتا با شایعه سازان در فضای مجازی برخورد می کند

پلیس فتا با شایعه سازان در فضای مجازی برخورد می کند

شاهد افزایش نسبی تولید و انتشار مطالب و شایعه‌های کذب در کشور با اهداف مغرضانه هستیم.

همزمان با افزایش انتشار شایعه‌های کذب در قالب مطلب و محتواهای صوتی و تصویری در فضای مجازی، طرح عملیاتی پلیس فتا در تمامی واحدهای انتظامی سراسر کشور اجرا می‌شود.
سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور در این باره گفت: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش نسبی تولید و انتشار مطالب و محتواهای صوتی و تصویری و شایعه‌های کذب در کشور با اهداف مغرضانه بودیم پلیس فتا تصمیم گرفت تا برای مقابله با این پدیده مجرمانه طرح عملیاتی در تمامی واحدهای انتظامی این مجموعه در سراسر کشور آغاز شود و با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان اینگونه محتواها برابر قانون برخورد کند.

وی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی کاملاً مشخص است سطح تولید و انتشار شایعات با اهداف مغرضانه، توطئه، تخریب روابط بین‌المللی، ایجاد جو بی‌اعتمادی و القای حس ناامیدی در هموطنان صورت گرفته است. بنابراین همه جریانات خبری منتشره در این خصوص در فضای مجازی مرتبط با کشور ایران، در کارگروه‌های ویژه رصد و پایش پلیس فتا مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت مواجهه با موارد خلاف واقع و انتشار اخبار جعلی و کذب برخورد قضایی با شایعه‌سازان در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور اضافه کرد: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هرگونه محتوای کذب و جعلی در فضای مجازی پاکسازی و برطرف کردن آلودگی‌های مربوطه و توجیه مرتکبان اینگونه جرایم است ولیکن در صورت تکرار و یا انتشار به نحوی که دارای ضرر و زیان مادی، معنوی و خسارات روحی و روانی فراوان در جامعه باشد با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان برابر قانون برخورد خواهد شد. البته تاکنون تعدادی افراد در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی پس از احضار ضمن تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده‌اند.