۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 25506
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
  • ارسال توسط :
پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

امید می رود فاز یک پروژه انتقال آب به آبیک طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وقایع خبری / دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز طی سفر یک روزه به شهرستان آبیک، بار دیگر در ادامه پیگیری های خود، پیگیر آخرین وضعیت پروژه انتقال آب سد طالقان به این شهر شد.

در حال حاضر این پروژه در حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حفاری های لازم برای آن انجام شده است. با این حال از ۷۵۰ شاخه لوله مورد نیاز جهت انتقال آب حدوداً ۴۰۰ شاخه ارسال شده اما ۳۵۰ لوله تولید شده به دلیل بدهی استان به شرکت مورد نظر هنوز تحویل داده نشده است.

با توجه به اینکه به دلیل عدم تامین اعتبار جهت پرداخت هزینه های نقدی، خرید الباقی لوله های موردنیاز، کارگاه در آستانه توقف عملیات اجرایی و خروج بالغ بر ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین قرار دارد، دکتر محمدبیگی برای رفع این مشکل و به منظور تسریع در روند اجرای آن رایزنی‌هایی را با مسئولان استانی و به ویژه وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام داد تا با توجه به اهمیت و حساسیت پروژه و در راستای رفع مشکلات چندین ساله آب شرب شهرستان آبیک اعتبار لازم را جهت تسریع در روند انتقال آب سد طالقان به آبیک در فاز یک به این پروژه اختصاص دهند.

دکتر محمدبیگی در این راستا خواستار دستور وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص حداقل ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت نقدی جهت خرید الباقی لوله های مورد نیاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان شده است تا بدین واسطه با رفع موانع و ادامه پرقدرت پروژه، ان شاءالله فاز یک پروژه انتقال آب به آبیک طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.