۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تغذیه » قزوین
  • شناسه : 11129
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۲۶
  • ارسال توسط :
پایش و آزمایش ۳۳۰ نمونه شیر خام تولیدی در استان قزوین
پایش و آزمایش ۳۳۰ نمونه شیر خام تولیدی در استان قزوین

پایش و آزمایش ۳۳۰ نمونه شیر خام تولیدی در استان قزوین

کیفیت شیر تولیدی در دامداریهای استان از نسبت به سال گذشته بهبود یافته است .

در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۳۰ نمونه شیر خام تولیدی در استان به منظور ارتقاء سطح بهداشتی،  پایش و آزمایش شد.

کیفیت شیر تولیدی در دامداریهای استان از نسبت به سال گذشته بهبود یافته است .

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته برای پایش شیر خام تولیدی دامداری های استان بیش از ۳۳۰ مورد نمونه برداری از دامداری های  صنعتی، سنتی، مراکز جمع آوری شیر، خودروی حمل و مراکز توزیع، در سطح استان صورت گرفته است.

دکتر راول غلامپور اقدمی افزود: این  آزمایشات برای بررسی آلودگی میکروبی، آلودگی آفلاتوکسین و همچنین بررسی تقلبات (افزودن آب، نمک، هیپوکلریت و …) انجام شده که خوشبختانه کیفیت شیر تولیدی  به آلودگی های میکروبی نسبت به سال های گذشته  بهبود مناسبی نشان می دهد  واز نظر افلاتوکسین وضعیت شیر خام توزیع شده از طریق دامداری ها زیر حد مجاز می باشد که این  موضوع نه تنها  از منظر بهداشت عمومی و مواد غذایی وارتقای کیفی و بهداشتی  شیر  مصرفی  جامعه مهم و موثر می باشد بلکه همین موضوع سبب شده شرکت های تولید کننده فرآورده های لبنی برای تولید و صادرات محصولات خود تمایل بیشتری برای تامین  شیرخام از استان  قزوین  داشته باشندکه نقش بسزایی در تداوم وافزایش تولید شیر با کیفیت مناسب در استان دارد. 

دکتر اقدمی ادامه داد: در راستای توسعه صادرات شیر و فرآورده های لبنی توسط کارخانجات تولید فرآورده های لبنی در سه کارخانه لبنی مطرح استان، ممیزی کد IR، به منظور تایید ساختاری و مدیریت بهداشتی  توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین انجام شد. 

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در بحث تقلبات نیز  بیش از ۳۰۰۰ آزمایش در ۸ آیتم انجام شد که عمده مشکل مربوط به  افزودن آب می باشد که از جمله مواردی است که بیشتر رویت می شود .

شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت پیامهای و گزارشهای هم استانی های محترم می باشد.