۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 8937
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۵۷
  • ارسال توسط :
ویروس کرونا در قزوین اولین قربانی خود را گرفت
ویروس کرونا در قزوین اولین قربانی خود را گرفت

ویروس کرونا در قزوین اولین قربانی خود را گرفت

با توجه به آلودگی استان‌های همجوار، شهروندان استان قزوین در معرض آسیب و آلودگی بیشتری هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ویروس کرونا در قزوین اولین قربانی خود را گرفت.

پیمان نامدار بابیان خبرفوق افزود : متأسفانه ویروس کرونا اولین قربانی خود را در قزوین گرفت و یک مرد ۸۵ ساله در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان هشت مورد قطعی ابتلاء به بیماری کرونا ثبت شده که تست شش مورد آن روز گذشته مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: تمامی بیماران مشکوک در استان تحت درمان قرار دارند و پس از تست‌های پزشکی موارد برای دریافت پاسخ مثبت یا منفی به تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: همانگونه که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده هفته جاری روزهای سختی داریم و با توجه به آلودگی استان‌های همجوار، شهروندان استان قزوین در معرض آسیب و آلودگی بیشتری هستند و این ایام دوران طغیان بیماری است و باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

نامدار اظهار داشت: از شهروندان انتظار داریم در این روزها مراقبت‌های بهداشتی خود را تقویت کرده و رعایت نکات بهداشتی فردی را جدی بگیرند تا از آلوده شدن به این بیماری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با وضعیت ایجاد شده به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار مشکوک بستری می‌شوند که پس از آزمایش و مراقبت‌های لازم روزانه ۵۰ نفر مرخص می‌شوند.

نامدار افزود: آنچه لازم است مردم به آن اهمیت جدی دهند ابتدا حفظ آرامش و سپس رعایت بهداشت فردی است و شستشوی دست‌ها به طور مرتب با آب و صابون توصیه می‌شود.

وی گفت: نگرانی ما از حضور مردم در مراکز جمعیتی و شلوغ است و بار دیگر تاکید و درخواست می‌کنیم که مردم از حضور در مراکز جمعیتی مانند بازار و مجتمع‌های خرید جدا خودداری کنند و جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

نامدار یادآور شد: باید این روزها را با احتیاط بیشتر سپری کنیم و بویژه از خروج سالمندان و کودکان از منزل خودداری کنیم.

وی اظهار داشت: همه روزه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت در ساعت ۱۴ آخرین آمار مربوط به مبتلایان بیماری کرونا و تست‌های مثبت اعلام می‌شود.