۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 26239
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
  • ارسال توسط :
وقف یکی از مصادیق بارز امر خیر است
وقف یکی از مصادیق بارز امر خیر است

وقف یکی از مصادیق بارز امر خیر است

وقف در همه ادیان الهی بوده است.

بیش از دو میلیون خانواده در ۱۴ مرحله رزمایش از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تحت پوشش رزمایش مواسات و همدلی وقف بوده اند .

وقایع خبری / حجت الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور که به منظور شرکت در پانزدهمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح «احسان ماندگار» اوقاف به استان قزوین سفر کرده بود ، در این مراسم که در صحن امامزاده حسین(ع) برگزار شد با گرامیداشت دهه وقفگفت : در قرآن آیه ای در مورد وقف نداریم که به صراحت کلمه وقف در آن عنوان شده باشد، اما طبق روایات کثیری که در کتب معتبر اسلامی داریم، وقف یکی از مصادیق بارز امر خیر است.

وی تصریح کرد : وقتی خداوند در جای جای قرآن کریم از بهترین عمل نام برده، مفسرین از مصادیق امر خیر صدقه جاریه را عنوان کردند. یکی از دلایل اینکه ایام وفات پیامبر(ص) روز وقف نامگذاری شده این است که اولین واقف اسلام نبی اکرم است. وقف در همه ادیان الهی بوده است و همه پیامبران الهی به مسأله وقف اذعان داشتند و اسلام و بزرگان اسلام همه به مسأله وقف اهتمام داشتند. لذا ایام وفات پیامبر بعنوان دهه وقف نامگذاری شده است. چرا که توصیه پیامبر نیز این است که برای آخرت خود صدقه جاریه باقی بگذارید.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز بسیاری از واقفین قرن هاست که از دنیا رفته اند اما وقف آنها و صدقه جاریه آنها همچنان باقی و ماندگار است. وقتی ملکی وقف می شود در طول تاریخ از منافع این وقف در راستای اجرای نیت واقف استفاده می شود و این وقف در تاریخ جریان دارد. موقوفات امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) همچنان در جریان است. موقوفاتی مربوط به اقلیت های دیگر نیز در کشور وجود دارد.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در پایان اضافه کرد: بیش از دو میلیون خانواده در ۱۴ مرحله رزمایش از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تحت پوشش رزمایش مواسات و همدلی وقف بوده اند و این امر در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری جهت حمایت از آسیب دیدگان کرونایی بوده است.