۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 24418
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
  • ارسال توسط :
وقف تنها صدقه و‌خیری  است که در نزد خدا باقی می ماند
وقف تنها صدقه و‌خیری  است که در نزد خدا باقی می ماند

وقف تنها صدقه و‌خیری است که در نزد خدا باقی می ماند

از یک سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی در بین مردم توزیع شده است.

از یک سال گذشته تاکنون از محل وقف بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان استان توزیع شده است.

به گزارش “وقایع خبری” حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه تبیین و روشنگری اراضی موقوفات شهرستان تاکستان که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود ، با بیان خبر فوق، گفت: وقف صدقه جاریه است و جدا از عملکرد متولیان وقف، وقف تنها صدقه و‌خیری است که در نزد خدا باقی می ماند و معامله ای است که مستقیم با خدا انجام می شود.

وی ادامه داد: موقوفاتی که زنده نگه داشتن معارف اسلامی را سبب شده اند گاهی در شرایط کنونی به عنوان مشکل از آن یاد می شود که شاید علت آن عملکرد ضعیف ما متولیان و متصرفین و مسئولین باشد که به وقف جفا شده است.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: ادامه داد : وقف به دنبال گره گشایی از جامعه بوده و طبق نظرسنجی های انجام شده ۹۶ درصد متصرفین املاک و اراضی وقفی وقتی از مالکیت ملک شان سوال می شود می گویند این ملک وقف نیست و آزاد است و این از مطلومیت وقف است.

وی بیان کرد: در وقف خیر زیادی است و از یک سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی از محل وقف در بین مردم با حفظ کرامت انسانی توزیع شده است.

حجت الاسلام مجیدی افزود: متعهد می شویم موقوفاتی که قید مکان ندارد درآمد حاصله از عواید موقوفات در همان روستایی که کسب می شود هزینه کنیم.

وی درپایان در خصوص رعایت ضوابط شرعی و قانونی و حدود این ضوابط گفت: همه وظیفه داریم تفسیر قانون را به نفع مردم انجام دهیم و رعایت آن را جدی یبگیریم تا کارها سامان یابد.