۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 36458
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
  • ارسال توسط :
وظیفه دانشگاه فقط آموزش و تعلیم پژوهش به دانشجو  نیست
وظیفه دانشگاه فقط آموزش و تعلیم پژوهش به دانشجو  نیست

وظیفه دانشگاه فقط آموزش و تعلیم پژوهش به دانشجو نیست

حضور چشمگیر زنان در آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی است .

وقایع خبری: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زنان در آموزش عالی ایران به عنوان دانشجو و اعضای هیئت علمی حضور بسیار پررنگی دارند و میزان حضور زنان ایرانی در آموزش عالی بسیار ممتاز و در سطح دنیا کم سابقه است که به برکت انقلاب اسلامی است.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آئین اختتامیه دوره آموزشی نسبت زنان و حکمرانی که در دانشگاه امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حضور پررنگ زنان را در آموزش عالی شاهد هستیم، اما اعتقاد داریم که این سهم از حضور کافی نیست و باید تقویت شود.

حضور چشمگیر زنان در آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی است

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بستر‌هایی هستند که دختران و دختران می‌توانند با حضور در انجمن‌های علمی در نشریات دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان دبیر مجموعه فعالیت‌های مدیریتی را انجام دهند و پس از فراغت از تحصیل آمادگی بیشتری برای پذیرش امور مدیریتی داشته باشد.

وی افزود: اوقات فراغت دانشگاه‌ها به ما این امکان را می‌دهد که برای تربیت فرهنگی و سیاسی اجتماعی دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم و یکی از این موارد آن است که بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر با حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی تجربه مدیریتی کسب کنند.

وزیر علوم تأکید کرد: وظیفه دانشگاه فقط آموزش و تعلیم پژوهش به دانشجو نیست، بلکه باید مهارت‌های اجتماعی دانشجویان نیز تقویت شود و به نوعی فعالیت کنیم که برای آینده کشور و آینده جامعه کادرسازی کنیم و نیرو‌های ممتاز نخبه و شایسته را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم تا برای آینده کشور مثمر ثمر واقع شوند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر از ظرفیت اساتید راهنما برای دوره‌های کارشناسی قفل شده است گفت: در تدوین آیین‌نامه‌های جدید تلاش داریم نقش اساتید راهنما را در دوره‌های کارشناسی تقویت کنیم که اگر این کار را انجام دهیم در زمینه تربیت سیاسی و اجتماعی دختران نیز اساتید راهنما می‌توانند ما را کمک کنند، چرا که می‌توانند با شناسایی دانشجویان با استعداد و خلاق آن‌ها را مورد حمایت قرار داده و با آن‌ها انگیزه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی نسبت حکمرانی و زنان که توسط کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد گفت: باید چنین کارگاه‌هایی در کل استان‌های کشور برگزار شود و محدود به شهر تهران نباشد. همچنین کارگاه‌هایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برگزار و مورد استقبال بیشتر دانشجویان واقع شود و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.