۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » قزوین
  • شناسه : 23578
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
  • ارسال توسط :
روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار  واقعیتی تلخ و  نگران کننده است
روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار  واقعیتی تلخ و  نگران کننده است

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار واقعیتی تلخ و نگران کننده است

وضعیت اشتغال بانوان در قزوین نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی بانوان باید باور اشتغال و کارآفرینی در این قشر تقویت شود، از روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین ابراز نگرانی کرد.

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین

به گزارش “وقایع خبری” ، صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در اولین کارگروه اقتصادی بانوان با بیان اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های سه گانه تخصصی دفتر زنان و خانواده است، افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد یک کسب و کار دارد و این مهم باید مورد توجه بانوان استان قرار گیرد.

ربیعی با بیان اینکه جامعه هدف ما در این کارگروه زنان، دختران و خانواده هستند تصریح کرد: باید براساس شناخت مسائل و مشکلات جامعه هدف، اولویت بندی‌ها مشخص و با یک رویکرد علمی به آن عمل کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی ضرورت فعالیت در بازار‌های مجازی بیشتر احساس می‌شود و دستگاه‌های متولی باید بستری را برای اشتغال فراهم نمایند که بازار‌های قانونی سوق پیدا کنند و نهایتاً اشتغال پایدار را رقم بزنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال بانوان در قزوین نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است، ولی این مفهوم به معنی مطلوب بودن در این بخش نیست و باید دختران تحصیلکرده را به این سمت ببریم که در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه حرکت کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه اشتغال بانوان شکل‌گرفته است، افزود: با توجه به جمعیت نیاز است این‌که این روند شتاب بیشتری با مشارکت دستگاه‌ها داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم همکاری‌های مشترک در کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: آنچه در این کارگروه‌ها نیاز است، همکاری میان بخشی بین اعضا و دستگاه‌های اجرایی است تا با مشخص کردن مسائل به نتیجه و دستاورد خوبی دست یابیم.

وی یادآور شد: زنان فعال و توانمند در توسعه و رونق تولید برجسته است و با افزایش میزان مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی جامعه و حمایت از آن‌ها، می‌توان شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و تولید بود.

ربیعی تصریح کرد: روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان واقعیتی تلخ و نگران کننده است و توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در بستر آموزش و حمایت، نتایج خوبی خواهد داشت.

وی ایجاد اشتغال خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانواده آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.