۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 19709
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
  • ارسال توسط :
واکسن روسی که قرار است وارد کنیم از ۱۵ کشور مجوز مصرف دریافت  کرده است
واکسن روسی که قرار است وارد کنیم از ۱۵ کشور مجوز مصرف دریافت  کرده است

واکسن روسی که قرار است وارد کنیم از ۱۵ کشور مجوز مصرف دریافت کرده است

دخالت‌ها و قضاوت‌های خام در حوزه واکسن باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ سال پیش مجوز تأیید واکسن را از سازمان جهانی بهداشت گرفته و این بدان معناست که اگر ما واکسنی را تأیید کردیم آن واکسن حتی می‌تواند در سایر کشور‌ها هم مصرف شود.

دکتر محمد رضا شانه ساز افزود: مبنای ما برای واردات واکسن این است که خود کشور مبدأ واکسن را مصرف کرده باشد، در بسیاری از کشور‌های منطقه که واکسن را دریافت کرده اند در واقع شاهد این اتفاق بودیم که مرحله سوم مطالعات انسانی در آن کشور‌ها انجام شد، اما ما اجازه ندادیم که هیچ شرکتی مرحله سوم مطالعات انسانی را بر روی مردم ما انجام دهد.

وی گفت: واکسن روسی که قرار است وارد کنیم از ۱۵ کشور مجوز مصرف دریافت کرده است و اکنون کشور‌هایی نظیر برزیل، آرژانتین، الجزایر و حتی اتحادیه اروپا خریدار آن هستند.
آقای دکتر شانه ساز افزود: اظهارنظر‌های مختلف افراد که تخصصی در این زمینه ندارند برای خودشان محترم است، اما دخالت‌ها و قضاوت‌های خام در حوزه واکسن باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تمام دارو‌ها و واکسن‌های وارداتی توسط آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرند و گاهی تأیید این محصولات مراحل بسیار پیچیده تری از تولید آن دارند و با سخت گیری فراوان انجام می‌شود.