۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری » بورس
  • شناسه : 38089
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
  • ارسال توسط :
واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آینده
واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آینده

واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آینده

وراث می‌توانند در این سامانه میراث، آخرین وضعیت پرونده خود را مشاهده کنند.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: طبق زمان بندی این شرکت، تا پایان سال سهام عدالت متوفیان به وراث آنان تخصیص می‌یابد و اوایل سال آینده سود انباشت شده سنواتی نیز بین وراث تقسیم خواهد شد.

محمود حسنلو در ارتباط تصویری با بخش خبری بورس شبکه خبر در خصوص سامانه میراث گفت: سامانه میراث به منظور تقسیم هوشمند و انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث تهیه شده و هم اکنون ۸ شرکت کارگزاری به صورت برخط به این سامانه دسترسی دارند و سایر کارگزاری‌های بورسی نیز در حال اضافه شدن به سامانه هستند.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده نیز همه‌ی کارگزاری‌های بورسی به این سامانه دسترسی کامل خواهند داشت.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: پس از اتصال کارگزاری ها، در هفته آینده ۲ بانک بزرگ کشور به سامانه میراث اضافه خواهند شد و سپس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دفاتر پیشخوان که بازوی اجرایی هستند، به این سامانه متصل خواهند شد.

حسنلو در خصوص تعداد متوفیان سهام عدالت گفت: از زمان واگذاری سهام عدالت تاکنون، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت فوت کردند. پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵ میلیون نفر، ورثه این متوفیان باشند.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص مراحل تقسیم سهام عدالت میان وراث هم بیان کرد: برای تقسیم ارث بین وراث کافی است، یکی از ورثه با همراه داشتن اصل گواهی حصر وراثت و یکسری مدارک هویتی خود و سایر وراث می‌بایست به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کرده و بعد احراز هویت وراث، اطلاعاتشان در سامانه میراث ثبت و پرونده برای آن‌ها تشکیل خواهد شد.

حسنلو افزود: پرونده در میز کار (کارتابل) تمامی وراث در سامانه درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه قابل مشاهده خواهد بود و وراث می‌توانند در این سامانه، آخرین وضعیت پرونده خود را مشاهده کنند.