۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سپاه » قزوین » نیروهای مسلح
  • شناسه : 29939
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
  • ارسال توسط :
هیچ مسوولی امروز حق ندارد در مسیر خدمت، کوتاهی کند
هیچ مسوولی امروز حق ندارد در مسیر خدمت، کوتاهی کند

هیچ مسوولی امروز حق ندارد در مسیر خدمت، کوتاهی کند

هیچ عاملی نباید به استمرار و استحکام خط دفاع از انقلاب و آبرو و حیثیت ملت، نفوذ یابد .

امروز نظام سرمایه داری از بین رفته است. ما در فلسفه زندگی در اوج قرار داریم و متصل به وحی و اهل بیت هستیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه که با همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار شده بود، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت: جهاد به فرمان ولی فقیه تبیین شده و امروز نوبت ماست که آن را عملی نماییم. امروز باید بدانیم که در این میدان و صحنه رزم جدید، در کجا باید بجنگیم و جهاد انجام دهیم.

وی گفت: این امر در حوزه فکر و اندیشه و باور است و ظرافت خاص خود را دارد. اما باید بدانیم اگر در حوزه فکر و اندیشه جهاد کنیم، ماندگار می شود. امروز ولی خدایی فرمان داده است که این صحنه را بیش از هفتاد سال دیده، هدایت فرموده و جزو نفرات اول رهبران انقلاب چه در دوران مبارزات و چه پس از آن بوده است.

سردار آتانی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در دوران مبارزات و نیز پس از انقلاب اظهار کرد: خبر معظم انقلاب، جزو روحانیت ممتاز شاگردان امام راحل در انقلاب است. در پیروزی انقلاب اسلامی، در صحنه بوده و تفاوت امام راحل و مقام معظم رهبری با سایر علما و مراجع، در این است که عملگرا بودند و برای آنها در کنار پرورش شاگردان برجسته، فرصت عمل ایجاد شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام دوران سرنوشت ساز انقلاب اسلامی در تمام حوادث سرنوشت ساز حضور داشته است. چنین رهبری با ویژگی های برجسته اخلاقی و مبارزاتی که جهاد تبیین را اعلام می کند، حتی در پوستر تبلیغاتی دوران ریاست جمهوری خود، نگران حوزه فکر و اندیشه است و به دنبال شعار نبود بلکه به این نکته اهمیت داد که حاکمان دینی باید آماده باشند و پاسخگوی شبهات مردم باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری، رییس جمهوری بود که بسیاری از مدیران را از ابتدای مسوولیت هایشان شناخته و تربیت کرده است. سپاه، نسخه عملی میدان هدایت مقام معظم رهبری است. در دوران رهبری ایشان، در برهه هایی که ایشان به میدان آمده، عمل موفق داشته است. ایشان با تجربه موفقی که در طول رهبری انقلاب داشته، امروز به ما فرمان جهاد تبیین داده است. جهاد، مقابل دشمن بوده و استمرار ویژگی این جهاد است.

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه تصریح کرد: ما حوزه عمل خود را با این اشراف باید انتخاب کرده و بجنگیم و باید در تمام ابعاد دیده بانی نماییم و دایره صبر خود را گسترش دهیم تا بارانی بر سر هیچ دغدغه مند انقلاب نریزد.

سردار آتانی اضافه کرد: هیچ عاملی نباید به استمرار و استحکام خط دفاع از انقلاب و آبرو و حیثیت ملت، نفوذ یابد و اگر فضای این ایام غبارآلود شود، آسیب می بینیم و از این منظر، مقام معظم رهبری، حکم بر جهاد تبیین فرمود. رسانه ها باید با نگاه خاص تر وارد عرصه جهاد تبیین شوند و به حوادث مهم انقلاب همچون روز ۲۹ فروردین و روز ارتش را با نگاه تحلیلی بپردازند و این رسالتی است که رهبر معظم انقلاب برعهده اصحاب رسانه و دغدغه مندان انقلاب نهاده که اگر شما امروز به واقعیات انقلاب نپردازید، قطعا دشمن با نگاه دستیابی به اهداف خود، به آن خواهد پرداخت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه نجات کشور در تولید است؛ بیان کرد: شما اصحاب رسانه این فرایند را نشان دهید که رهبر معظم انقلاب از کجا به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی رسید. بیش از ده سال است که پس با نخبگان جامعه در حوزه همین مولفه های مهم سخن می گوید و تولید، کلید واژه ماندگار رهبر انقلاب است و امروز راه نجات کشور باید از منظر دانش پرداخته شود و امروز بسترهای لازم فراهم است.

سردار آتانی با اشاره به اقدامات برجسته سپاه استان طی سال گذشته عنوان کرد: دو رویداد مهم طی سال ۱۴۰۰ از سوی سپاه استان اجرا شد که از نخبگان در تمام گروه های سنی برای بیان ایده ها در راستای بهبود و توسعه شهر دعوت کردیم. ایده های ملی و استانی مطرح شد و این برگزیده، تیم دانش آموزی ما بود. لازم است حوزه جهاد تبیین را با هدف بیان دستاوردهای انقلاب و هدف گذاری دستیابی به نقطه مطلوب تحقق بخشیم.

وی با اشاره به دو مقطع الگوی موفق عمل به فرمان امامین انقلاب در سپاه اظهار کرد: سپاه میدان های متنوع و متفاوت عملی و ماموریتی دارد. در حوزه دانش، باور همین جوانان از سوی مقام معظم رهبری، بازدارندگی ایجاد کرد. امروز در قدرت دفاعی و موشکی و تصمیم اینکه قرار است در آینده پدافند یا آفند نماییم، تصمیم اینکه با دشمن خودمان در چه مقطع مکانی مقابله نماییم هر یک با استفاده از راهبرد ماندگار جمهوری اسلامی و هدایت مستقیم رهبر انقلاب است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: امروز نظام سرمایه داری از بین رفته است. ما در فلسفه زندگی در اوج قرار داریم و متصل به وحی و اهل بیت هستیم. در حوزه جغرافی دشمن به دنبال احاطه عالم بود. اما به جهان ثابت شد که جغرافیای مقاومت شما، عالم گیر شد. دشمن به دنبال ائتلاف سازی قدرت سیاسی بود. اما نهایتا شکست خورد. همینه آمریکا به دست شما شکست و قدرت سیاسی آن به اتمام رسید. اما یک جا امید بسته است تا در حوزه اقتصاد ملت را از پا در آورد. ما مذاکره و گفتگو می کنیم اما به آنها امید نمی بندیم. لذا هیچ مسوولی امروز حق ندارد در مسیر خدمت، کوتاهی کند.