۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » سیاست » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 36281
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
  • ارسال توسط :
هیئت نظارت  بر رفتار نمایندگان مجلس از صلاحیت خود خارج شده است
هیئت نظارت  بر رفتار نمایندگان مجلس از صلاحیت خود خارج شده است

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از صلاحیت خود خارج شده است

قالیباف در خصوص ممنوعیت نطق نماینده تبریز و تجدیدنظر در این زمینه در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح داد.

غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمی در باب ممنوعیت نطق این همکارمان گرفته است، بسیار نگران کننده، تأسف بار و خطرناک است.

  نماینده مردم بستان آباد در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از صلاحیت خود در این حوزه خارج شده و فراتر رفته است و تصمیمش خلاف بین اصول قانون اساسی به ویژه اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: این ممنوعیت اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است، انتظار داریم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در رسیدگی‌های خودشان قانون را دقیقاً ملاک عمل قرار دهند و از وضع بدعت‌های خطرناک در مجلس و لطمه به حریت و شجاعت نمایندگان و جایگاه مجلس خودداری کند.

  دکتر محمدباقر قالیباف درپاسخ به صحبت‌های نماینده بستان آباد گفت: در ابتدا خواهش می‌کنم خارج از دستور صحبت نکنید، تذکری که شما به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان داده اید درباره خود شما هم صدق می‌کند.  

وی توضیح داد: طبق آیین نامه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اگر اشکالی بر تصمیمی در این هیئت وجود داشته باشد، هیئت تجدیدنظری تشکیل می‌شود. در اجلاسیه چهارم مجتبی ذوالنوری ریاست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد و اگر موردی برای تجدیدنظر باشد، ایشان حتماً این کار را انجام می‌دهد. در ضمن در دستور اولین جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همین موضوع قرار دارد.