۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تهران » نظام سلامت
  • شناسه : 22731
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
  • ارسال توسط :
همچنان در اوج بیماری کرونا هستیم
همچنان در اوج بیماری کرونا هستیم

همچنان در اوج بیماری کرونا هستیم

استاندار تهران: همچنان در حالت اوج مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها هستیم.

وقایع خبری- انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: اقدامات بسیار خوبی در بحث مدیریت بیماری کرونا در اوج چهارم در تهران شاهد هستیم به ویژه که تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده تا هیچ بیماری پشت در نماند.
وی گفت: اکنون ۴۹ درصد تخت‌های بیمارستانی به عبارتی بیش از ۱۰ هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است و در همین راستا اقدام مثبت فعال سازی مراقبت‌های ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته صورت گرفته است که بار بیمارستان‌ها را کم می‌کند.
استاندار تهران افزود: از جمله اقدامات دیگر راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ بود تا بیماران سر در گم نباشند و این اطمینان به بیمار و خانواده‌ها داده شود که در یکی از بیمارستان‌ها بستری خواهند شد و آن‌ها با کمک این سامانه هدایت شوند که در واقع رضایت مندی و آرامش بخشی بیماران را به همراه دارد.
محسنی بندپی گفت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تهران اکنون بالای ۷۰ درصد است که جزو چهار استان هستیم و نسبت به هفته‌های گذشته این فاصله گذاری ارتقاء یافته است ضمن این که طرح ترافیک در تهران لغو شده است تا بتوانیم در حمل و نقل عمومی بحث فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهیم.
وی با بیان این که همچنان در اوج مواجه مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها هستیم، افزود: تعداد بستری‌های ما همچنان زیاد است و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۵۳ فوتی قطعی و غیر قطعی داریم، اما نسبت به سال ۹۹ اثربخشی اقدامات زیاد است.
استاندار تهران گفت: البته هنوز تعداد بستری‌های ما بالاست.
محسنی بندپی به بحث استخدام سریع کادر درمان اشاره کرد و افزود: همیشه در این خصوص با کمبود نیرو و با سختی مواجه هستیم به ویژه که اکنون کادر درمان نیاز داریم و باید بدون قید شرط این اقدامات صورت گیرد.