۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 33819
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
  • ارسال توسط :
هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار برگزار می شود
هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار برگزار می شود
دکتر سمیه اسمعیلی:

هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار برگزار می شود

در پایان این کنگره آثار ارایه شده به صورت یک جلد کتاب منتشر و عرضه خواهد شد.

نشست رسانه ای هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار روز دوشنبه با حضور مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر، پژوهشگر، منتقد ادبی و عضو شورای عالی هنر و ادبیات صدا و سیما و فاطمه نا نی‌زاد شاعر، پژوهشگر، منتقد ادبی و مدیر اجرایی ادبیات و هنر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و جمعی از اصحاب رسانه استان در محل اداره کل بنیاد شهید قزوین برگزار شد.

62cf3902-80a6-45ba-9c12-7236eee4b306

دکتر سمیه اسمعیلی در این نشست گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار از مهر ماه مشخص شده و دبیرخانه فعالت خود را آغاز کرده و از اوایل دی ماه فراخوان کنگره اعلام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به حضور شخصیت های علمی و ظرفیت بالای ادبی استان و تقدیم بیش از سه هزار شهید به نظام و انقلاب خوشبختانه برای اولین بار با میزبانی قزوین در این کنگره موافقت شد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با استفاده از ظرفیت جامعه هنری، هفتمین کنگره بین‌‌المللی شعر ایثار را با دعوت از فرهیختگان فارسی‌ ‌زبان و همچنین شاعران گران‌قدر متعهد به ارزش‌‌های الهی و انسانی، در زبان‌‌های عربی، اردو و انگلیسی برگزار می کند.

اسمعیلی بیان کرد: اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار نهم اسفندماه با انتخاب آثار برتر برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: این کنگره با موضوعات شهدا و ایثارگران، مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی، سبک زندگی در مکتب فاطمی، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده و شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار خواهد شد.

اسمعیلی بخش‌های قالبی اشعار را سبک کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف عنوان کرد و اظهارداشت: در این راستا کمیته های دانشجویی، دانش آموزی، بانوان نیز تشکیل شده است.

وی افزود: ۹ ویژه برنامه جانبی در این کنگره پیش بینی شده که برگزاری یادواره شهید سلیمانی، عصر شعر دانش آموزی و پدران آسمانی از جمله این برنامه هاست.

اسمعیلی یادآور شد: در پایان این کنگره آثار ارایه شده به صورت یک جلد کتاب منتشر و عرضه خواهد شد.