۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تهران » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 20947
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
  • ارسال توسط :
نگران جهش های مقاوم کرونا در کشور هستیم
نگران جهش های مقاوم کرونا در کشور هستیم

نگران جهش های مقاوم کرونا در کشور هستیم

افزایش جواب مثبت کرونا نشان دهنده چرخش ویروس کرونا در کشور است.

دکتر علیرضا زالی مدیریت ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در نشست خبری گفت : شما خبرنگاران در انعکاس ایثارگری‌های مدافعان سلامت به خوبی از عهده این کار بر آمده اید. ورود جسورانه خبرنگاران در مباحث مختلف کرونا بسیار درخشان بوده است.او افزود: بسیاری از درخواست و مطالبات ما از حنجره جسورانه خبرنگاران در آمده است و شما نقش موثری در ارتقای سطح سواد سلامت داشته اید.زالی ادامه داد: وقتی یک اپیدمی مزمن شود باعث خستگی مردم و کاهش تاب آوری مردم خواهد شد. مجموعه حمایت‌های اعمالی در زمینه کسب و کار‌های خرد باید انجام شود. نارضایتی نافرمانی را ایجاد می‌کند و ممکن است که منجر به کاهش رعایت دستورالعمل‌ها شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از افراد توان خریدن ماسک را ندارند.
دکترزالی بیان کرد: مکانیسم‌های یارانه‌ای مطلوب برای ما فراهم نشده است. در دنیا اگر حرفی که در جهت مصالح مردم و باعث ارتقای سلامتی مردم است اگر ما سرمایه اجتماعی را تامین نشود در این کار موفق نخواهیم بود.
او افزود: در کشور‌هایی مانند ویتنام و سنگاپور سرمایه‌های اجتماعی زیادی در این کشور‌ها انباشته بوده است و این موضوع باعث رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و موفقیت در کنترل مسائل مختلف و اپیدمی می‌شود همچنین سطح بالای تناقض در گفتار‌ها باعث عدم موفقیت طرح‌ها می‌شود.

مدیریت ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: ما باید مشخص کنیم که نظر چه شخص یا نهادی برای انجام یا لغو سفر‌های نوروزی مهم و اجرایی است. در کشور‌های مختلف مردم خسته شده و نسبت به عدم رعایت دستورالعمل‌ها اعتراضات گسترده‌ای را انجام داده اند. مردم دنیا خسته و فرسوده شده اند و باید تناقض در کلام‌ها از بین ببریم تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
او اضافه کرد: مردم به دلیل حجم بالای تناقض‌ها دچار خستگی و سردرگمی شده اند.این احتمال وجود دارد که تکرار عدد مرگ و میر باعث از بین رفتن ترس ناشی از این بیماری شود.

دکتر زالی گفت:برخی از موارد فوتی در تهران مربوط به شهرستان‌ها هستند به طوری که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از فوتی‌ها می‌تواند از مردم ساکن شهرستان‌ها باشد. خبرنگاران که در حوزه کرونا کار‌های میدانی انجام داده و مرتب در محیط بیمارستان‌ها هستند. در معرض خطر خواهند بود.

مدیریت ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا  گفت: اگر مردم به مسافرت در ایام تعطیلات نوروز بروند در هفته سوم به تهران برمی گردند و در زمان بازگشایی‌ها و انجام کار‌های اقتصادی ما مجبور هستیم که دوباره محدودیت‌ اعمال کنیم. در افرادی که به ویروس نوع قبلی، مبتلا شده اند، احتمال وجود دارد که دوباره به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا شوند. ما با ویروس تهاجمی‌تری روبه رو هستیم و زمان التهاب بیماری تا فوت فرد گاهی سه روز بیشتر نمی شود.
او ادامه داد: افزایش جواب مثبت  کرونا نشان دهنده چرخش ویروس کرونا در کشور است. ما نگران سفر‌های نوروزی هستیم. بعد از گذشت یک سال از بیماری کرونا من نگران بروز سویه‌های جدید و مقاوم ویروس کرونا در کشور هستیم.زالی گفت: من با نظر کارشناسی وزیر بهداشت در زمینه قطع سفر‌های نوروزی موافق هستم و این احتمال وجود دارد که کشور در کمین سویه‌های جدید درون زای ناشی از ویروس کرونا در کشور است.