۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 38145
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
  • ارسال توسط :
نگاهی به یک کتاب
نگاهی به یک کتاب

نگاهی به یک کتاب

کتاب «ارتش به روایت اسناد لانه جاسوسی آمریکا» تالیف رضا رحیمی

کتاب «ارتش به روایت اسناد لانه جاسوسی آمریکا» تالیف رضا رحیمی است که از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان به چاپ رسیده است.

این کتاب به موضوع تاریخ انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و ارتش ایران می‌پردازد. در این کتاب موضوعاتی همچون کنترل ارتش توسط آمریکا، ترس آمریکا از ضدآمریکایی شدن ارتش بعد از انقلاب و ناکامی آمریکا برای نفوذ در ارتش بعد از انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

اسناد لانه جاسوسی آمریکا یکی از منابع مهمی است که بازخوانی آن‌ها در ادوار مختلف تاریخی می‌تواند از جهات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا سفارت آمریکا در روند فعالیت خود در ایران، در کنار همه خیانت‌ها و خباثت‌ها اطلاعات مهمی از ارگان‌های مختلف کشور به دست آورده و برنامه‌هایی را برای آن‌ها تئوریزه کرده بود.

ارتش، یکی از مهم‌ترین سازمان‌هایی است که قبل و بعد از انقلاب همواره مورد توجه گزارشگران سفارت آمریکا بود. بررسی تحلیل‌ها و برنامه‌های آمریکا برای ارتش ایران در این سیر تاریخی نکات ویژه‌ای از ارتش و ساختار آن را نشان می‌دهد. از این رو، امروزه بازخوانی ارتش در اسناد لانه جاسوسی آمریکا بیش از پیش اهمیت یافته و نقش این ارگان را هرچه بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.