۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات » قزوین
  • شناسه : 30848
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
  • ارسال توسط :
نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور کلید خورد
نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور کلید خورد

نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور کلید خورد

بدون تردید قزوین این ظرفیت را دارد که به مرکز راه اندازی شهرک تولید محتوا نیز تبدیل شود.

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آئین آغازعملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در استان قزوین گفت:  فناوری ابزار کلیدی پیشرفت های اقتصادی است و شرکت مخابرات با نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار، در کنار برنامه های مشخص سالانه در مخابرات مناطق،  برنامه جهادی خود را طراحی کرده است.

وی افزود: تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور‌هاست و بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتور‌ها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد.

سلطانی تصریح کرد: به علت شرایط اقتصادی شرکت مخابرات و مسائلی که در سال های گذشته و در نوع سیاستگذاری ها با آن مواجه بودیم هنوز به اهداف خود دست نیافته ایم اما خوشبختانه با تغییر دولت و تحول در سایر عرصه ها دیدگاه خوبی در زمینه توسعه ارتباطات فیبر نوری مطرح شده که شاهد تحرک خوبی در این چند ماه هستیم.

وی بیان کرد: در جلساتی که با معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده طرح های خود را نهایی و اعلام کرده ایم و در هر نقطه از کشور که وزارتخانه تعیین و سیاستگذاری کند آماده فعالیت هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران در همه جای کشور آماده فعالیت است و حتی جزئیات طرح ها را در استان هم اعلام کردیم و امیدواریم بتوانیم به عنوان مجریان توسعه زیرساخت مبتنی بر فناوری فیبر نوری از حمایت لازم برخوردار شویم. 

این مسئول گفت: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور کلید خورده و قزوین به عنوان نخستین استان در این زمینه مطرح شده است.

وی اظهارداشت: هر چند توسعه فیبر نوری در کشور توسط شرکت مخابرات از سالهای گذشته آغاز شده اما روند آن تدریجی بوده که این روند می بایست شتاب گیرد.

وی بیان کرد: برای امسال طرح هایی به صورت جهادی آماده اجرا شده که یکی از مهمترین برنامه های ما امروز با توسعه شبکه فیبر نوری در استان قزوین عملیاتی می شود.

محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین نیز  در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری گفت : ضرورت و اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول دیجیتال در کشور برکسی پوشیده نیست و این اقدامات در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این اقدام و وجود ظرفیت‌های اقتصادی توسعه فیبر نوری، این طرح از سوی شرکت ملی مخابرات ایران در استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه رویکرد نظام، افزایش توجه به اقتصاد دانش بنیان است، گفت: سال ها پیش بنا بر این بود که بخش عمده اقتصاد کشور دانش بنیان باشد و در این راستا هم اقداماتی هرچند ناقص انجام شد ولی در سال جاری با توجه به راهبرد سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، موضوع دانش بنیان در دستور کار جدی قرار دارد و توسعه فیبر نوری که به نوعی بستر سازی برای افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است، به طور قطع منجر به بالابردن ارزش افزوده در اقتصاد می شود.

 اعلایی: استان قزوین یکی از نقاط مطرح کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحول دیجیتال است

استاندار قزوین اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و با مدیریت زمان و مکان و روی آوردن به مشاغل جدید، تحول جدی تری را در موضوعات دیجیتالی و اقتصادی شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، پیشینه تاریخی و اتکا به داشته های منابع انسانی ارزشمند، مبتکر و پیشرو یکی از نقاط خوب کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحول دیجیتال است.

طف الله سیاهکلی هم در این مراسم گفت: امروز عرصه فنآوری اطلاعات و حوزه مهم IT و ICT  جایگاه ویژه ای دارد و ابزاری است که سهم هر کشوری را در عرصه فناوری تعیین می کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کشوری در حوزه  IT و ICT  تسلط لازم را نداشته باشد هرگز نمی تواند سهم زیادی از قدرت را برای خود تعریف کند.

وی اضافه کرد: استان قزوین با ایجاد زیرساختهای مناسب می تواند مرکز سویچ فیبر نوری کشور و نیز مرکز مونیتورینگ دوربین های جاده ای باشد.

سیاهکلی گفت: با جمله کلیدی رهبرمعظم انقلاب که فرمودند«نهضت تولید محتوا» راه اندازی شود بدون تردید قزوین این ظرفیت را دارد که به مرکز راه اندازی شهرک تولید محتوا نیز تبدیل شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با مقدمات مهیا شده در قزوین این استان می تواند مرکز ترافیک مخابرات کشور باشد و ما نیز در مجلس کمک خواهیم کرد تا این طرح مهم عملیاتی شود.