۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 30148
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
  • ارسال توسط :
نمازگزاران عید فطر ماسک بزنند
نمازگزاران عید فطر ماسک بزنند

نمازگزاران عید فطر ماسک بزنند

استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز ضروری است.

وقایع خبری / ” کمال حیدری” گفت: استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان نماز عید فطر حتی در فضای باز مورد تأکید است و باید افراد مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

معاون بهداشت افزود: در گیت‌های ورودی به محل برگزاری نماز عید فطر، وضوخانه، سرویس بهداشتی و ایستگاه‌های پذیرایی باید ترتیبی اتخاذ شود تا از ایجاد تجمع جلوگیری به عمل آید، همچنین ضروری است سیستم تهویه مناسب در سرویس بهداشتی و وضوخانه‌ها در محل برگزاری نماز عید فطر فراهم شود.

” کمال حیدری” با تأکید بر وجود سیستم تهویه مناسب در محل برگزاری نماز و رعایت فاصله بین نمازگزاران به ویژه در محل‌های سرپوشیده، گفت: اطلاع رسانی لازم از طریق سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغان و هیأت امناء محل‌های برگزاری نماز عید فطر مبنی بر استفاده از ماسک و حضور نیافتن افراد بیمار و یا دارای علائم بیماری از جمله تب، آبریزش بینی و علامت سرماخوردگی در نماز عید فطر صورت پذیرد.

معاون بهداشت افزود: شستشو و نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی محل برگزاری نماز مورد تأکید است و توصیه می‌شود افراد پیر یا بیمار زمینه‌ای در مراسم شرکت نکنند.

” کمال حیدری” مسؤولیت اجرای این موارد را با هیأت امناء محل برگزاری نماز و نظارت را با سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: نظارت عالیه بر موارد فوق با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی (مراکز بهداشت) است.