۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » سیاست » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 35707
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
  • ارسال توسط :
نباید اقتصاد و موضوعات معیشتی را به جوانی جمعیت و  فرزند آوری گره زد
نباید اقتصاد و موضوعات معیشتی را به جوانی جمعیت و  فرزند آوری گره زد

نباید اقتصاد و موضوعات معیشتی را به جوانی جمعیت و فرزند آوری گره زد

مدیریت شهری می‌تواند در کنار فرهنگ سازی، سیاست‌های تشویقی برای افرادی که بیش از سه فرزند دارند اتخاذ کند.

وقایع خبری: قاسم اللهیاری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است، گفت: در این قانون به مواردی همچون پویایی، جوانی جمعیت، افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده و افزایش فرزند اشاره شده است و همه دستگاه‌ها باید جهت تحقق این امر اقدام کنند.

وی موفقیت در این طرح را مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی و حمایت از جامعه هدف جهت تحقق سیاست‌های کلی این قانون گام بردارند.

اللهیاری تاکید کرد: همه اقشار مردم و مسئولین باید در این حوزه دغدغه مند باشند و برنامه‌های عملی صورت گیرد چراکه اگر تا ۵ سال آینده نتوانیم رشد مثبتی در جمعیت داشته باشیم در سیاهچاله جمعیت می‌افتیم و ۵۰ سال زمان می‌برد تا از این وضعیت خارج شویم.

وی با بیان اینکه نباید اقتصاد و موضوعات معیشتی را به جوانی جمعیت و فرزند آوری گره زد گفت: نباید فرزندآوری را به مسائل حزبی و مذهبی و موضوعات معیشتی گرده زد و همه مردم با هر گرایش و جریانی باید به فکر افزایش جمعیت کشور باشند.

اللهیاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار اتخاذ سیاست‌های تشویقی و فرهنگ سازی در حوزه شهری شد و گفت: مدیریت شهری می‌تواند در کنار فرهنگ سازی، سیاست‌های تشویقی از جمله تخفیف در پروانه ساختمانی و عوارضات و خدمات شهری و… به افرادی که بیش از سه فرزند دارند اتخاذ کند.

وی ضمن تاکید بر اختصاص ظرفیت‌های تبلیغاتی به فرهنگ سازی در این خصوص از سازمان‌های شهرداری قزوین خواست تا برنامه‌های خود در راستای جوانی و افزایش جمعیت رابه صورت تخصصی پیگیری نمایند و آنها را به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.