۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » سمنان
  • شناسه : 26908
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
  • ارسال توسط :
میز مذاکره را ترک نکرده و نمی کنیم
میز مذاکره را ترک نکرده و نمی کنیم

میز مذاکره را ترک نکرده و نمی کنیم

انقلاب اسلامی، انقلاب ضد استبدادی و جلوه از بین رفتن استبداد داخلی بود.

وقایع خبری / رئیس جمهور در آئین روز ۱۳ آبان در مصلی بزرگ سمنان با بیان اینکه این روز یادآور حضور دانشجویان با بصیرت در صحنه برای حمایت از انقلاب و ارزشهای اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمن است افزود : روز ۱۳ آبان یادآور تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان با بصیرت است که امام بزرگوار فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است.
وی گفت : انقلاب اسلامی، انقلاب ضد استبدادی و جلوه از بین رفتن استبداد داخلی بود و حضور دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی، نماد مبارزه با استعمار خارجی و پایان سلطه آمریکائیها در این کشور بود.
رئیس جمهور اظهار داشت : انقلاب اسلامی مبارزه با استبداد بود و انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی مبارزه با استعمار بود و ویژگی انقلاب اسلامی ضد استبدادی و ضد استعماری بودن است و استبداد داخلی و  استعمار خارجی را نفی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اهمیت ۱۳ آبان گفت : این روز برای دانش آموزان، دانشجویان و همچنین برای همه عصر ها و نسل ها مهم است که بدانند در تاریخ مبارزات و مقاومت ملت ایران، دانش اموزان ، دانشجویان ، جوانان عزیز و همه ملت در مقابل استکبار و نظام سلطه ایستادگی و مقاومت کردند.
وی ادامه داد : ما این نگاه ضد استکباری را در متن انقلاب اسلامی داریم و در ذات انقلاب اسلامی ضدیت با استکبار ، زیاده خواهی و سلطه طلبی وجود دارد .
رئیس جمهور با بیان اینکه در متن انقلاب اسلامی استقلال خواهی ، آزادی خواهی و عدالت خواهی وجود دارد گفت : بعد از چهل سال وقتی در تاریخ انقلاب مطالعه می کنید، می بینید در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی کوتاه آمدن و تسلیم شدن در مقابل استکبار وجود ندارد و همواره مقاومت و ایستادگی است .
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به آنچه روز گذشته از طریق سیمای جمهوری اسلامی در مورد مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل حرکت زشت آمریکاییها پخش شد اشاره کرد و گفت : آنچه آمریکاییها انجام دادند با تمام وجود در افکار عمومی تقبیح و آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد مورد تقدیر و تشکر همگان است.


وی خنثی سازی تحریم ها را از دستور های نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت : ما هم رفع تحریم ها را دنبال می کنیم و هم از منافع ملت بزرگ ایران عقب نشینی نخواهیم کرد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که منافع ملت ایران از ناحیه سلطه طلبان و زیاده خواهان مورد هجوم و تعدی قرار گیرد که این ماهیت انقلاب اسلامی است .
رئیس جمهور افزود : ماهیت انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ضد استبدادی، ضد استعماری و ضد استکباری است و این در همه معادلات نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و به این اصل همواره توجه شده و باز هم خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد : امروز نگاه دولت ، حفظ منافع ملت است و ما تلاشمان این است که منافع ملت در هر حال حفظ شود و اگر بحث از مذاکره هم هست مذاکره برای ما یک مذاکره نتیجه محور خواهد بود و باید نتیجه داشته باشد و نتیجه آن کاهش مشکلات بر مردم مسلمان و مردم عزیز ایران باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: همچنانی که گفتیم میز مذاکره را ترک نکرده و نمی کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها و در مقابل کسانی که می خواهند با روحیه سلطه طلبی و سلطه خواهی، به منافع ملت ایران بی توجهی کنند، ایستادگی خواهیم کرد .
وی تصریح کرد : استان سمنان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و دارای علما، صلحا و بزرگانی است که در کشور نقش آفرین بودند و خوش درخشیدند.