۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » جامعه » رفاه » سفر
  • شناسه : 33549
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
  • ارسال توسط :
موضوع مهاجرت پزشکان بیشتر فضاسازی رسانه‌ای است
موضوع مهاجرت پزشکان بیشتر فضاسازی رسانه‌ای است

موضوع مهاجرت پزشکان بیشتر فضاسازی رسانه‌ای است

موضوع اشتغال در خارج از ایران هم چندان شرایط خوبی ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرهای منتشر شده درباره نرخ مهاجرت پزشکان و متخصصان ایرانی را جوسازی رسانه‌ای دانست و گفت: دولت از همه امکانات برای تسهیل شرایط پزشکان و متخصصان استفاده می‌کند، به‌طوری که در سال‌جاری ۴ هزار دستیار به کار گرفته شده است.
دکتر بهرام عین‌اللهی درباره نگرانی‌های موجود درارتباط با مهاجرت پزشکان گفت: موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی بیشتر فضاسازی رسانه‌ای بوده و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت نیروهای ذخیره متخصص و تربیت شده ،خوب است به‌طوری که امسال چهار هزار دستیار به کار گرفته شده که رقم کمی نیست. درباره جراحان قلب هم ضوابطی ایجاد کردیم که حضور آنها را تسهیل می‌کند. پیش از این پذیرش جراح قلب با داشتن بورد جراحی امکان‌پذیر بود اما امسال در شورای تخصصی اعلام شد که همه جراحان بدون داشتن بورد می‌توانند به شکل تخصصی ادامه تحصیل دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در خارج از ایران هم چندان شرایط خوبی ندارد، گفت: سقف کارانه پزشکان ۲ برابر شده و در مناطق محروم هم این سقف برداشته شده است و تلاش می‌کنیم شرایط بهتر و رسیدگی بیشتری برای پزشکان فراهم کنیم تا خدمتگزار بهتری برای بیماران باشیم.