۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » البرز
  • شناسه : 30223
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۹
  • ارسال توسط :
مواظب باشید!کلاهبردان در کمین شماهستند
مواظب باشید!کلاهبردان در کمین شماهستند

مواظب باشید!کلاهبردان در کمین شماهستند

کلاهبرداری که با ترفند کمک هزینه سفر به عتبات عالیات جیب مردم را خالی می‌کرد ، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتساپی که با ترفند «کمک هزینه سفر به عتبات عالیات» بیش از ۱۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ جلیلیان، در تشریح این خبر گفت: طی وصول شکوائیه‌های متعدد از سوی شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان با ترفند برنده شدن “کمک هزینه سفر به عتبات عالیات” وبه لحاظ حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان کرده و سپس وجوه سرقتی را به حساب دیگر افرد دخیل در این پرونده منتقل می‌کردند. در نهایت چند نفر از متهمان مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کرده اند.

سرهنگ جلیلیان گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی اعضای این باند پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات پیچیده و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شدند.

این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه محتوا و برنامه مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما، در میان بگذارند.