۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 32574
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
  • ارسال توسط :
مهم‌ترین راه مهار  فتنه بصیرت و هوشیاری در برابر آن است
مهم‌ترین راه مهار  فتنه بصیرت و هوشیاری در برابر آن است

مهم‌ترین راه مهار فتنه بصیرت و هوشیاری در برابر آن است

شیوه دشمنان ناجوانمردی و بی‌رحمی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، به نمازگزاران گفت: نفس ما به دشمنان ما اجازه پیش روی می‌دهد و تنها را اینکه دشمن و شیطان به اهداف خود در برابر ما نرسد تقوا است.

وی با بیان اینکه اهل تقوا دارای بصیرت هستند و شیطان را درک می‌کنند، افزود: خداوند اجازه و امکان تسلط کافران بر مؤمنین را نمی‌دهد اما شاهد هستیم که برخی غرب زده‌ها و افراد خود باخته برای شیطان تعظیم می‌کنند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند، خود را تحقیر کرده و به جامعه ما ضرر زدند، بیان کرد: این افراد راه به جایی نبرده و تنها بازی خوردند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی گفت: باید تلاش کنیم تا نوجوانان که امید و مایه افتخار آینده کشور هستند بیش از پیش در نماز جمعه و جماعات حضور پیدا کنند.

آیت الله عابدینی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز و حرم شاهچراغ تاکید کرد: شیوه دشمنان ناجوانمردی و بی‌رحمی است و دیدیم که در این حادثه حتی به کودکان نیز رحم نشد.

وی ادامه داد: در فتنه‌های قبلی حضور مردم در صحنه در سریع‌ترین زمان ممکن باعث عقب نشینی دشمن می‌شد اما این بار با فتنه‌ای پیچیده و بزرگ روبرو هستیم و امتحان نیز در آن برای مؤمنین سخت‌تر شده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه با فتنه‌ای پیچیده و سخت روبرو شده‌ایم، افزود: در این فتنه سخت ممکن است حتی آدم‌هایی هم که خیلی می‌فهمند یک جاهایی دچار شک و تردید شوند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین راه مهار فتنه بصیرت و هوشیاری در برابر آن است و بدون شک این بار نیز با اتحاد، وحدت و همدلی در برابر این فتنه بزرگ به پیروزی خواهیم رسید.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: فریب خورده‌ها باید متنبه شده و خسارت‌هایی که به کشور وارد کردند از آنان گرفته شود و بدانند که باید هزینه فتنه‌گری و ایجاد مشکل برای کشور را بپردازند.

وی ادامه داد: برخورد با اغتشاش گران و لیدرهای آنان و فتنه گران باید به طور قاطع و جدی انجام شود تا دیگر کسی به فکر آتش افروزی در ایران اسلامی نباشد.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید امانتدار باشیم و اجازه خیانت به امانت‌های مردم را ندهیم، یادآور شد: خیانت‌های زیادی به زمین‌های کشاورزی شده و نیاز است تا ضمن برخورد با مسببان این اتفاقات، امانت‌ها نیز به صاحبان اصلی آن یعنی مردم برگردانده شود.