۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 32306
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
  • ارسال توسط :
مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی
مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی
اطلاعیه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی

مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه ای، مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را اعلام کرد.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این اطلاعیه آمده است…  به اطلاع دانش‌آموزان و والدین گرامی می‌رساند بر اساس مصوبات جلسات ۸۴۳، ۸۵۵ و ۸۶۳ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و جلسات ۳۱ و ۳۲ شورای سنجش و پذیرش، مهم‌ترین تغییرات سازوکار ورود به آموزش عالی در رشته محل‌های پرمتقاضی به شرح زیر می‌باشد:

۱-پذیرش متقاضیان یک‌مرتبه در سال ، بر اساس ترکیب نمرات سوابق تحصیلی و آزمون سراسری انجام خواهد شد در این فرایند ، سهم سابقه تحصیلی که تاکنون به‌صورت تأثیر مثبت بود ، قطعی است.
۲- سابقه تحصیلی شامل نتایج امتحانات نهایی است که به‌صورت استاندارد و هماهنگ کشوری برگزار می‌شوند سهم این نمرات برای پذیرش در سال تحصیلی آینده (۱۴۰۳-۱۴۰۲) ۴۰ درصد قطعی است.
عناوین و ضرایب سابقه تحصیلی را از (پيوست يك) دریافت کنید (صرفاً برای ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲).
۳-آزمون سراسری دومرتبه در سال برگزار خواهد شد و نتایج آن برای دو سال معتبر است (جزئیات برگزاری این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.)
۴-دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و سنجش آن‌ها صرفاً از طریق امتحانات نهایی خواهد بود. یادآوری می شود نه‌تنها سهم این دروس در نمره کل کاهش نیافته ، بلکه در برخی از گروه‌های آزمایشی افزایش داشته است.
۵- پذیرش در رشته محل‌هایی که پرمتقاضی نمی‌باشند ، همچون گذشته بر اساس شیوه “صرفاً سوابق تحصیلی” خواهد بود.

مطالب مرتبط:

مصوبه “سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) ” مصوب جلسه ۸۴۳ شورای‌عالی انقلاب  فرهنگی. (پيوست ۲)

ماده‌ واحده “تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر۱۴۰۱” مصوب جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی. (پيوست ۳)

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش (پيوست ۴)