۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 1792
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
  • ارسال توسط :
مهمترین فعالیت ما در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهی زنان است
مهمترین فعالیت ما در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهی زنان است

مهمترین فعالیت ما در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهی زنان است

اداره کل امور بانوان و خانواده چهار طرح را از طریق سازمان های مردم نهاد اجرایی می کند

“صدیقه ربیعی” مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در نشست خبری که به منطور تبیین سیاست ها و ارائه عملکرد این حوزه  در سالن جلسات باقرالعلوم ساختمان مدیریت استاندارى قزوین برگزار شد، بیان کرد: اداره کل امور بانوان اهداف و سیاست هایی را در سال جاری دنبال می کند که تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقا سطح سلامت آنها، توسعه مشارکت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان، راهبری، هدایت و پایش عملکرد مشاوران امور بانوان فرمانداری ها در سطح شهرستان های تابعه و ارتقا سطح سواد و دانش بانوان و خانواده از جمله اهداف این اداره کل است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به هدف نخست ما در این اداره کل، برنامه نخست ما همکاری در اجرایی سازی شاخص های عدالت جنسینی و خانواده بوده و برنامه دوم اقدامات موثر برای افزایش ازدواج و کاهش نرخ طلاق با رویکرد توانمندسازی زنان و خانواده در حوزه های مختلف از جمله بحث معیشت و خانواده است.

وی عنوان کرد: اقدامات موثر به منظور افزایش ازدواج، احصاء گزارش اقدامات پیشگیرانه از سوی خانه های بهداشت روستایی برای ارتقا سلامت خانواده، احصاء اقدامات دستگاه های مسئول از قبیل شبکه بهداشت، دادگستری، ورزش و جوانان و بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی، طلاق، اعتیاد و سایر مسائل اجتماعی، احصاء اقدامات دستگاه های اجرایی و دستگاه های حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها از دیگر برنامه های در دستور کار است.

ربیعی تأکید کرد: هماهنگی و اجرای برنامه های ارتقا سلامت زنان، هماهنگی و نظارت به منظور بهبود وضعیت کودکان، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی با رویکرد خانواده در سطح شهرستان ها، برگزاری جلسات تخصصی کنوانسیون حقوق کودک در سطح شهرستان ها، نظارت بر اجرای برنامه های مرتبط با کودکان در شهرستان ها، رایزنی با دانشگاه های استان برای عقد تفاهم نامه برای ارائه پژوهش ها در حوزه زنان از دیگر برنامه های ما است.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: مهمترین فعالیت ما در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهی زنان است، اقدام دیگر ایجاد ۲ مرکز دائمی عرضه و فروش محصولات زنان است که مرحله نخست این کار در مرکز استان عملیاتی می شود و با همکاری شهرداری قزوین در حال بررسی فضاهایی هستیم که برای این موضوع پیش بینی شده که ان شالله بهترین مکان برای بازارچه دائمی محصولات زنان اختصاص یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: اقدام دیگر ما در حوزه تقویت و توسعه سمن های فعال در حوزه زنان و خانواده است که بر اساس این سیاست دفتر امور بانوان، زنانی که تمایل به فعالیت مدنی دارند را به این سمت هدایت می کند.

وی توضیح داد: در سطح استان ۱۳۵ سمن وجود دارد که از این تعداد ۱۰ سمن در حوزه زنان فعالیت می کنند و  ۱۲۵ سمن به بحث خانواده بازمی گردد.

ربیعی با اشاره به مشارکت سمن ها در اجرای برخی طرح ها در استان اعلام کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده چهار طرح را از طریق سازمان های مردم نهاد اجرایی می کند یکی از طرح ها بایدها و نبایدهای کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار است که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنند.

وی توضیح داد: برنامه دیگر اجرای طرح ازدواج به هنگام است که برای این منظور ۶۲ منطقه احصا شده که ازدواج در سن پایین و یا در سنین بالا داشتند که طرح ازدواج به هنگام در این مناطق اجرا می شود و مسائل بهداشتی، اجتماعی، روانشناسی  و حقوقی در این دوره آموزشی پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: این طرح به منظور تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود که یک سازمان مردم نهاد در این ۶۲ منطقه این مسائل را آموزش می دهد که در این طرح از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مشاوران خانواده استفاده شده و با همکاری فرمانداری های تابعه در سطح شهرستان ها اجرا می شود.
 
وی یادآور شد: این ۶۲ منطقه در همه شهرستان های استان واقع شده اند و انتخاب این مناطق بر اساس آمارهای اداره کل ثبت احوال بوده است.