۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 16773
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
  • ارسال توسط :
مهریه  را حقوق مسلم زوجه و دین مسلم زوج می دانیم
مهریه  را حقوق مسلم زوجه و دین مسلم زوج می دانیم

مهریه را حقوق مسلم زوجه و دین مسلم زوج می دانیم

بهترین دفاع از حقوق بانوان تحکیم حقوق خانواده است.


سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خبری خود به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه اخیر معاون قوه قضاییه درخصوص مهریه و بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از مجتمع خانواده گفت: مهریه را حقوق مسلم زوجه و دین مسلم زوج می دانیم و حتماً مهریه باید پرداخت شود. 
وی ادامه داد: مواردی که برخی آقایان تمکن مالی دارند اما مهریه نمی دهند باید با آنها برخورد شود و مواردی که زوج معاملاتی برای فرار از مهریه دارند، جرم است. مواردی که برخی آقایان تمکن مالی دارند و پرداخت نمی‌کنند، باید پرداخت دین صورت بگیرد و (در صورت پرداخت نشدن دین) این افراد باید بازداشت شوند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: آنچه در مورد عدم بازداشت مطرح شده ناشی از مواردی است که زوج تمکن مالی برای پرداخت مهریه را ندارد و کسی که تمکن ندارد زندان رفتن تو ثمری برای زوجه ندارد. اگر برای دادگاه محرز شود که فردی تمکن پرداخت یکجا یا اقساطی مهریه را ندارد، فرد بازداشت نمی‌شود.
وی افزود: رئیس قوه قضائیه برای تحکیم بنیان خانواده و دفاع از حقوق زنان ارشادهایی داشتند که از جمله آنها استفاده حداکثری از قضات و مشاوران زن بود و سیاست قوه قضائیه حمایت از حقوق تک تک شهروندان از جمله زنان است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: بهترین دفاع از حقوق بانوان تحکیم حقوق خانواده است و می‌شود با ابزارهای مشاوره مانع گسست خانواده و تضییع حقوق بانوان شد.
وی با اشاره به لایحه صیانت از حقوق بانوان در دولت افزود: ۱۵ ماه است که این لایحه در دولت نهایی نشده و امیدواریم تعجیل کنند و هر چه سریعتر آن را برسانند.