۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » قزوین
  • شناسه : 32390
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
  • ارسال توسط :
مهارت آموزی وآموزش در سنین کودکی  بسیار ماندگار است
مهارت آموزی وآموزش در سنین کودکی  بسیار ماندگار است

مهارت آموزی وآموزش در سنین کودکی بسیار ماندگار است

مادران به عنوان مدیر داخلی و پدران با قدرت کلامی باید در تربیت کودک مشارکت کنند .

با حضور سیاهکالی مرادی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و دکتر خواجه وند ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین وجمعی از دانش آموزان جنگ علمی، آموزشی و نمایشی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی ویژه دانش آموزان در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد. .

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهارت آموزی وآموزش در سنین کودکی بسیار ماندگار است و توجه مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان به فرهنگسازی در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به دغدغه والدین در تربیت فرزندان تصریح کرد: همه خانواده ها برای تربیت کودکان خود دغدغه و نگرانی دارند لذا توصیه هایی داریم که با بکارگیری آنها می توانید در اصلاح رفتاری و تربیت مناسب فرزندان همت کنید.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: باید تفاوت های فردی فرزندان خود را بشناسید و برای هرکدام بر اساس شخصیت آنها روش تربیتی متفاوتی اتخاذ کنید.

وی یادآورشد: انگیزه بچه ها را برای خوب بودن بالا ببرید و از تقویت کلامی مثبت بخوبی استفاده کنید و از کلمات منفی که انگیزه کودکان را کاهش می دهد کمتر استفاده کنید.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: تقویت کننده غیر کلامی را جدی بگیرید و اگر از کار به خانه آمدید و حوصله صحبت نداشتید فرزندان را با حالات خود شاد کنید، کودکانتان را در آغوش بگیرید و نوازش کنید.

وی گفت: از تقویت کننده های مادی هم استفاده کنید و اگر به کودکتان تعهدی دادید به آن پایبند باشید و در تقویت اعتماد به نفس فرزندان بکوشید.

این مدیر تصریح کرد: تنبیه بدنی هرگز نداشته باشید و لجبازی نکنید و به جای آن در رفتار خود با فرزندان حتما از چاشنی محبت استفاده کنید و برای تربیت کودکان از شیوه های مناسب بهره بگیرید و مراقب باشید شیوه های تربیتی بین مادر و پدر یکسان باشد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: مادران به عنوان مدیر داخلی و پدران با قدرت کلامی باید در تربیت کودک مشارکت کنند و مراقب باشید قدرت کلامی پدر خانواده شکسته نشود و حتما وقت ویژه ای برای فرزندان خود اختصاص دهید وبا آنها باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در تربیت فرزندان حتما به ارزشهای اخلاقی توجه کرده و در تقویت روحیه وجدان و ایمان آنها تلاش کنید زیرا اگر بچه هایی با وجدان تربیت کنیم حتما دربزرگسالی افرادی مفید و کارآمد و مومن خواهند شد.

سیاهکالی مرادی در پایان گفت: آمادگی داریم مباحث مربوط به مدیریت مصرف انرژی در مدارس و میان دانش آموزان را تداوم بخشیم تا از ظرفیت این گروه سنی بعنوان سفیران انرژی در مدیریت مصرف انرژی بهتر استفاده شود.