۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » سیاست » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 35722
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
  • ارسال توسط :
منطقه گردشگری باراجین فرصت  ارزشمند جهت معرفی کهن شهر قزوین است
منطقه گردشگری باراجین فرصت  ارزشمند جهت معرفی کهن شهر قزوین است

منطقه گردشگری باراجین فرصت ارزشمند جهت معرفی کهن شهر قزوین است

تعامل موفق و مناسب بین شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری می تواند گره بسیاری از مشکلات شهر را باز کند.

همزمان با هفته گرامیداشت شورا، آئین افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری قزوین و پروژه ساختمان اداری منطقه گردشگری باراجین با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

دکتر مهدی صباغی ، شهردار قزوین در این مراسم ضمن اشاره به اینکه تعامل موفق و مناسب بین شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری می تواند گره بسیاری از مشکلات شهر را باز کند، اظهار کرد: عزم جدی مجموعه مدیریت شهری قزوین توسعه و آبادانی شهر و اتمام پروژه های نیمه تمام و اجرای پروژه های جدید عمرانی است.

وی توزیع عادلانه خدمات در مناطق ۴ گانه شهر قزوین را جزو اولویت های اصلی شورا و شهرداری برشمرد و عنوان کرد: با مشورت و اتخاذ تصمیمات مناسب و کار ساز می توان خدمات بهتر و مطلوب تری را در شهر قزوین ارائه داد و این موضوع با جدیت از سوی مجموعه مدیریت شهری قزوین پیگیری می شود.

شهردار قزوین منطقه گردشگری باراجین را یک فرصت ارزشمند جهت معرفی کهن شهر قزوین عنوان کرد و افزود: منطقه نمونه گردشگری باراجین از امکانات و ظرفیت های خوبی مانند دهکده طبیعت، بوستان باراجین و… برخوردار می باشد و مکان مناسبی برای جذب گرشگر و معرفی شهر قزوین است.

صباغی یادآور شد: پروژه احداث ساختمان اداری مدیریت منطقه گردشگری باراجین با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال و در سه طبقه شامل یک هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسیده است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: اتمام پروژه های نیمه کاره عمرانی و اجرای پروژه های جدید خدمت رسانی که از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین است انشاالله در زمان مقرر به ثمر خواهد نشست.

این مقام مسئول از افتتاح ابر پروژه شهری کمربندی آیت الله باریک بین در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از این پروژه (کمربندی آیت الله باریک بین) در ماه های پیش رو به بهره برداری می رسد و با افتتاح این کمربندی عبور و مرور شهروندان از شمال تا جنوب شهر به راحتی امکان پذیر خواهد شد.

شهردار قزوین در پایان سخنان خود گفت: با افتتاح ابر پروژه کمربندی آیت الله باریک بین می تواند به حل مشکلات ترافیکی شهر امیدوار شد.

دکتر مهدی مهدی خانی ، رئیس کمسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با تبریک هفته شوراها گفت: شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری و خرد جمعی جهت توسعه شهرها و روستاها هستند.

وی با اشاره به انتقال میدان میوه و تره بار مرکزی شهر قزوین به خارج از شهر افزود: مطالعات انتقال میدان میوه و تره بار مرکزی قزوین به خارج از شهر توسط مشاورین و مدیران شهری به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس کمسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: راه اندازی ۱۲ میدان میوه و تره بار محلی در دستور مدیریت شهری قرار دارد که در هفته های آینده اولین میدان میوه و تره بار محلی در قزوین افتتاح خواهد شد.

در ادامه این مراسم ، خانه فرهنگ طوبی در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد نیز به بهره برداری رسید.

برای این مجموعه فرهنگی که ۱۲۰۰ متر زیربنا داشته و در سه طبقه مجزا احداث شده است اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار قزوین در حاشیه افتتاح این خانه فرهنگ تاکید کرد: هدف از تاسیس این خانه فرهنگ افزایش سرانه فضای فرهنگی، توسعه زیر ساخت‌های نواحی منفصل شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی، تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه و پر کردن اوقات فراغت است.