۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » دسته‌بندی نشده » نظام سلامت
  • شناسه : 11191
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
  • ارسال توسط :
ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه  پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‌کند
ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه  پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‌کند

ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‌کند

پرستاران نباید به‎خاطر سختی کار و کثرت مشغله دچار فرسایش جسمی و روحی شوند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار مسئولان سازمان نظام پرستاری و نمایندگان پرستاران، با تقدیر از مجاهدت‌های پرستاران در صیانت از سلامت مردم به ویژه در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاران ما با حرکتی مؤمنانه و خالصانه در سنگر دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند.

رئیس قوه قضائیه، مدیریت بیماری کرونا و دستیابی سریع به آمار بالای بیماران بهبودیافته را بهترین شاخص در تعیین میزان موفقیت جامعه پرستاری کشورمان عنوان کرد و افزود: کار عظیم پرستاران ما به ویژه شهدای مدافع سلامت، الگویی ماندگار برای پرستاران دنیا شده است.

آیت‎الله رئیسی خاطر نشان کرد: ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‌کند و زحمات مخلصانه آنها در دفاع از سلامت مردم در برابر ویروس کرونا در تاریخ کشورمان ماندگار شده است.

رئیس قوه قضائیه، کار پرستاری را بسیار سخت توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پیگیری حقوق و مطالبات پرستاران گفت: پرستاران نباید به‎خاطر سختی کار و کثرت مشغله دچار فرسایش جسمی و روحی شوند و باید سازوکارها و بسترهای خدمت رسانی با نشاط و با روحیه برای آنها فراهم باشد.

آیت‎الله رئیسی در همین راستا «افزایش سرانه کادر پرستاری کارآمد و متعهد» و «عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایا» را مورد تأکید قرار داد و گفت: وقتی می‌گوئیم اداره جامعه باید مبتنی بر عدالت باشد، این سخن شامل عدالت در نظام سلامت هم می‌شود و معنایش این است که هم در توزیع نیروی انسانی و هم در توزیع امکانات، اعتبارات و خدمات به عدالت رفتار شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: نقش پرستاران در خدمات پزشکی و تیم درمان باید به‎طور کامل دیده شود و لازم است در تعارض منافع، مسائل و مشکلات پرستاران به اقتضای عدالت حل شود تا در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها عدالت تحت‎الشعاع منافع قرار نگیرد.

آیت‎الله رئیسی همچنین بر لزوم تقویت خدمات پرستاری در منزل تاکید کرد و گفت که مراقبت از بیماران در منزل تجربه موفقی است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی و حتی مرگ و میر را کاهش داده و موجب ارتقا سلامت اجتماعی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و همچنین قوانین مربوط به نظام پرستاری تأکید کرد و به سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد ظرف ۴ ماه با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، علل عدم اجرای این قوانین یا اجرای ناقص آنها را بررسی و راهکارهای اجرایی شدن آنها را ارائه کند.

آیت الله رئیسی گفت: قابل قبول نیست که مجلس قانونی را تصویب کند و به تأیید شورای نگهبان هم برسد اما با گذشت سال‌ها از تصویب آن اجرایی نشده یا به‎صورت ناقص و گزینشی اجرا شود و حتماً باید موانع اجرای قانون شناسایی و برطرف شوند.

رئیس قوه قضائیه همچنین از دیوان عدالت اداری خواست که آن‎دسته از احکام صادره برای پرستاران را که موجب تضییع حقوق آنها شده بازنگری کرده و در صدور آرای مربوط به حقوق پرستاران با رعایت اصل وحدت رویه عمل نماید.

پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری و شمس الدین شمس رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه و وضعیت جامعه پرستاری کشورمان پرداختند و جمعی از نمایندگان پرستاران نیز مشکلات و نیازهای این جامعه را مطرح کردند.

در پایان این دیدار، رئیس قوه قضائیه از خانواده‌های پرستاران شهید مدافع سلامت، نرگس خانعلی‎زاده، رامین عزیزی‎فر و احمد داستانی که در جریان مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست داده‎اند، تقدیر کرد.