۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » پاسخ مسئولین » جامعه » سیاست » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 37071
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
  • ارسال توسط :
مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس بسیار  مهم و ضروری است
مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس بسیار  مهم و ضروری است

مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس بسیار مهم و ضروری است

تمام تلاش دولت سیزدهم بر این بود که حامی رسانه‌ها باشد.

دکتر لطف‌الله سیاهکلی مرادی دیروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ و همزمان با روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی قزوین ‌برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و بیان عملکرد یکسال گذشته خود درمجلس شورای اسلامی به سوال های آنان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه‌ قزوین، اهالی نجیبی هستند که با حداقل‌ دستمزدها در عرصه خبر فعالیت و جانفشانی می‌کنند، تصریح کرد: تمام قد پای حمایت از رسانه‌ها هستیم و تمام تلاش دولت سیزدهم بر این بود که حامی رسانه‌ها باشد.

سیاهکلی در ادامه با اشاره موضوع استیضاح وزیر کشور، بیان کرد: مخالف استیضاح وزیر کشور هستم چراکه نامه معاون سیاسی وزیر کشور پیرو موضوع انتخابات و نمایندگان از لحاظ محتوایی صحیح بود اما ادبیات خوبی نداشت، بنابراین نامه  استیضاح وزیر کشور را امضاء نکردم و در صورت استیضاح، در دفاع از وزیر صحبت می‌کنم. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، هیچ پست و جایگاهی رفیع‌تر و بالاتر از نماینده مجلس نیست. حتی جایگاه نمایندگان از جایگاه رئیس جمهوری نیز بالاتر است. چراکه نمایندگان مجلس از تریبون آزاد بهره‌مند هستند و می‌توانند سایر مقامات ارشد کشوری را به چالش بکشند. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باتوجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، بدون شک مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس بسیار مهم و ضروری است و باید تلاش کنیم تا این مهم رقم بخورد. انتظار داریم که مردم بر اساس سفارش مقام معظم رهبری، با انتخاب نمایندگان خوب، سازنده مجلسی قوی باشند؛ چراکه دولت قوی با ایجاد مجلس قوی شکل می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بودجه مصوب استان اشاره کرد و افزود: بودجه سال جاری قزوین را به گونه‌ای تنظیم کردیم که میزان درآمدها افزایش یابد و فاصله بین درآمد و هزینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد. کاهش ارزش پول که سبب گلایه‌مندی مردم شده است، به دلایل مختلفی ازجمله ناترازی بودجه، ناترازی درآمد مردم و همچنین فروش ارز در داخل کشور مربوط است.

سیاهکلی گفت: در خصوص مشکلات و مسائل اقتصادی کشور مجلس تمام تلاش خود را به کار گرفته است به عنوان مثال مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد؛ اما دولت نتوانست این اقدام مجلس را برتابد و شاهد دونرخی شدن ارز شدیم. دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذشته مورد رصد و بررسی قرارگیرند. 

سیاهکلی تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته اقداماتی خوبی در خصوص راهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان صورت گرفته است. هرچند که معتقدیم راه‌های استان قزوین به خصوص راه‌های روستایی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، با این حال در قالب یک تفاهم نامه ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان طی سه سال آینده آسفالت خواهد شد و تا سه سال دیگر هیچ روستای ۲۰ خانوار در استان نباید فاقد راه بدون آسفالت باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به فقر فضاهای فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: احداث شهرک تولید محتوا که مصوبه سفر رئیس جمهوری را دارد، ازجمله طرح هایی است که توسط بنده ارائه شد. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته از محل تهاتر زمین‌های وقفی، سازمان اوقاف متولی و سرمایه‌گذار این شهرک شد که به امید خدا پس از تأسیس و بهره‌برداری منجر به تولید هزاران شغل برای جوانان تحصیلکرده خواهد شد. 

وی درباره لایحه عفاف و حجاب نیزبه خبرنگاران گفت: برخی خبرنگاران در خصوص تصویب قانون لایحه عفاف و حجاب و همچنین زمان مناسب این قانون سؤال دارند، گفتنی است که تصویب قانون لایحه عفاف و حجاب زمان‌بر است. نوشتن قانون جدید کاری دشوار است که باید تمام ابعاد آن سنجیده شود. موافق قانون هستم اما به‌ شرطی که در آن رضایت شهروندان دیده شود.

این نماینده مجلس درخصوص تقسیمات استانی نیز گفت: بر اساس ظرفیت‌های موجود، مناطق قشلاق، زیاران، طارم و الموت شرقی و غربی تا چند سال آینده به شهر تبدیل می‌شوند، مراحل تبدیل‌ آن‌ها از بخش به شهر در دستور کار گرفته‌ است هرچند که این مهم اشکالات و موانعی دارد، اما تلاش می‌شود که موانع مرتفع‌ شود. 

ین مسئول خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته در قامت نمایندگی مجلس شورای اسلامی خادم مردم بودم، تلاش کردم که وضعیت صنعت استان در مسیر توسعه قرار گیرد و باتوجه به اینکه عضو کمیسیون صنایع مجلس بوده‌ام، در بحث خودرو و فولاد ورود جدی داشتم که نتیجه مطلوب آن در ماه‌های آتی مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مباحث استانی نیز به حوزه منابع طبیعی، نظارت بر ادارات، راه‌سازی، آبرسانی و انتقال لوله، دوربین عدالت در محاکم دستگاه قضایی و وقف با توجه به اینکه بالغ بر ۳۰ درصد اراضی استان قزوین اوقافی است، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.