۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23544
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
  • ارسال توسط :
مردم استان قزوین پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب خریدند
مردم استان قزوین پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب خریدند
در طرح بهارانه؛

مردم استان قزوین پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب خریدند

۱۱ کتاب فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند.

 فروش کتاب در طرح بهارانه نسبت به طرح زمستانه کتاب حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش “وقایع خبری” ، محمدحسین اسماعیلی،گفت: مردم استان در طرح بهارانه پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از کتاب فروشی‌ها خریدند که این میزان فروش کتاب نسبت به طرح زمستانه حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح بهارانه کتاب از ۱۷ خرداد آغاز شد، افزود: این طرح قرار بود تا ۲۳ خرداد ادامه داشته باشد که به دلیل استقبال خریداران تا ۲۵ خرداد تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: ۱۱ کتاب فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

اسماعیلی به جزئیات طرح بهارانه فروش کتاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹ کتابفروشی در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم تا در طرح‌های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی‌ها و توسعه فرهنگ کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: هر چه قدر بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعه خود کمک کرده‌ایم.

خبرنگار: کبری درویش پیشه