۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 21774
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
  • ارسال توسط :
مردم از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند
مردم از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند

مردم از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند

از الان تا جمعه هفته بسیار مهمی است خیلی از افرادی که رفتند سالم بودند ممکن است آلوده شده و برگشته اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: تردد جاده‌ای در نوروز امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت و با کاهش رعایت‌ها برخی استان‌ها وارد موج چهارم شده اند. هفته‌های آتی آمار فوتی‌ها سه رقمی و صعودی خواهد بود.

دکتر رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، افزود: پس از خوزستان که قبل از سال نو با موج جدید کرونا مواجه شد ، هم اکنون استان های البرز و ایلام وارد موج چهارم شده اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: در بعضی از استانها مانند مازندران، گیلان، چهار محال و بختیاری ، مرکزی و لرستان هم در آستانه ورود به موج جدید بیماری هستیم ، سایر استانها هم روند صعودی را طی می کنند.

دکتر رئیسی افزود: آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، فارس و سمنان روند صعودی شان شروع شده است و اگر همین روند را شروع کنند تا ۱۰ روز آینده موج بسیار بلندی خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جلسه امروز این ستاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: در این جلسه آخرین وضعیت بیماری در ایران و جهان مرور شد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: با توجه به تردد ها ، دورهمی ها، عید دیدنی ها، خرید های شب عید و رعایت کم شیوه نامه ها شاهد خیز جدید بیماری در خیلی از استانهای کشور هستیم و روند کشور یک روند صعودی است.
وی ادامه داد: در الگو هایی که از جهت همه گیرشناسی ، الگوی افزایش بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در اکثر استانهای کشور در حال اتفاق افتادن است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز تردد های جاده ای نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش یافت و این افزایش نسبت به سال گذشته بسیار زیاد تر بود.

دکتر رئیسی افزود: در سال گذشته تردد بین شهر ها تقریبا به صفر رسیده بود ، الان وضعیتی که در کشور با ان رو به رو هستیم خیز بسیار بلند است و اگر شیوه نامه ها به خوبی توجه نشود شاهد خیزی بلند هستیم، همان طور که در خوزستان شاهد ان بودیم البته با توجه به رعایتی که دارد صورت می گیرد در خوزستان دارد کنترل می شود.وی با اشاره به افزایش مراجعات و بستری ها در بیمارستان ها خاطرنشان کرد :, متاسفانه در هفته های آتی با فوتی های بالای ۱۰۰ نفر مواجه خواهیم بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد : مردم جدا از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هم اکنون ۴۷ شهرقرمز ، ۱۲۶ شهر نارنجی و ۲۴۷ شهر زرد و تنها ۱۴ شهر آبی داریم.

رئیسی گفت: پیش بینی ما این است اگر با روند کنون تا ۱۰ روز آینده که اثرات سفر ها مشاهده خواهد شد موج بسیار بلندی خواهیم داشت. الان متأسفانه میزان بستری در بیمارستان های ما از مرز هزار و ۳۰۰ نفر هم گذشته و این نشان دهنده این است که در یک هفته تا ده روز آینده مرگ های سه رقمی ادامه پیدا خواهد کرد و مرگ زیر ۱۰۰ تن نداشته باشیم.  

وی افزود: کاری که الان باید انجام دهیم این است که عزیزانی که از سفر برگشتند به عنوان یک هشدار مهم بهداشتی خواهش می کنیم در این چند روز دورهمی برگزار نکنند چون ممکن است آلوده به ویروس باشند و بقیه را الوده کنند.انهایی هم که سفر نرفتند این افراد را به خانه شان دعوت نکنند.حد اقل تا ۵ روز رفت و امد نداشته باشند و اگر علائمی پیدا کردند سریع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا شناسایی و قرنطینه شوند.  

رئیسی افزود: از الان تا جمعه هفته بسیار مهمی است خیلی از افرادی که رفتند سالم بودند ممکن است آلوده شده و برگشته اند و اقوام و دوستانی که رفت و آمد دارند یا در ادارات ممکن است مشکل پیدا کنند. بعد از تعطیلات عید به طور معمول دید و بازدید ها در ادارات شروع می شود و باید در این زمینه دقت کنید.

  وی با تشکر از مردم برای رعایت روز طبیعت گفت: در شهر های قرمز ۸۴ درصد، در نارنجی ۸۳ و در آبی و زرد ۷۸ درصد مردم رعایت کردند و در خانه ماندند افرادی که سفر نرفته اند تعدادشان زیاد بوده است.   وی ادامه داد: افرادی که سفر رفتند همان افرادی هستند که روز طبیعت را هم اگر بودند می رفتند. این خیلی بد است که خیلی ها سفر رفتند و بعد هم روز طبیعت را رفته اند.