۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 26472
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • ارسال توسط :
مرحوم آیت الله تاکندی عالمی وارسته، اخلاق مدارو مردمی بود
مرحوم آیت الله تاکندی عالمی وارسته، اخلاق مدارو مردمی بود

مرحوم آیت الله تاکندی عالمی وارسته، اخلاق مدارو مردمی بود

عالم ربانی آیت الله تاکندی ؛ آثارش، کتابش، بیانش و تربیتش ماندگار است .

با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد؛ امام جمعه موقت تهران، آیت الله تلخابی؛ نماینده استان در مجلس خبرگارن رهبری، آیت الله عابدینی ؛نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور؛ استاندار، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روحانیون، علما و گروههای مختلف مردم مراسم هفتمین روز بزرگداشت عالم ربانی آیت الله محمدی تاکندی، نماینده سابق استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری عصر پنجشنبه در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

 آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله تاکندی گفت: مرحوم تاکندی از مبارزان قبل از انقلاب بود و در دوران خفقان که کسی جرات نمی کرد نام امام راحل را بر زبان جاری کند با درک بالای خود در مسیر مبارزان قرار گرفت و با رژیم شاه به مخالفت برخاست.

ایت الله خاتمی تصریح کرد: یک عده علمشان جهت دار است و برای خدا یاد می گیرند، برای خدا یاد می دهند و برای خدا عمل می کنند و کسی که اینگونه باشد در ملکوت آسمانها تکریم می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان اظهارداشت: انشالله مرحوم تاکندی از گروه اولی است که با ایمان الهی در مسیر حق گام برداشت و با زندگی اخلاق مدارانه در میان مردم محبوب و در اذهان ماندگار شد.

آیت الله خاتمی در ادامه صیانت از ارزشهای انقلاب را یادآورشد و گفت: داشته های ما زیاد است و در ۴۰ سال گذشته در برابر استکبار ایستاده ایم و با آمریکا پنجه در پنجه انداخته ایم و امروز حتی در آمریکای لاتین هم قدرت ایران دیده می شود که ارزشمند است.

وی بیان کرد: به برکت جهاد، مبارزه، شهادت، انقلاب، هدایت امام و رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای با همان صلابت و قدرت امام شاهدیم که انقلاب به مسیر خود با اقتدار ادامه می دهد.

15

وی اضافه کرد: مرگ فیزیکی برای همه هست و امید به دیدار در قیامت داریم اما وقتی برخی ها می میرند با مرگشان همه چیز تمام می شود مانند ابرقدرتانی که آمدند و فریاد آنها گوش فلک را کر می کرد اما امروز نامی از آنها شنیده نمی شود و از یادها رفته اند گویی که اصلا نبودند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: عالم ربانی آیت الله تاکندی ؛ آثارش، کتابش، بیانش و تربیتش ماندگار است مانند شیخ کلینی که یک تاریخ وفات دارد اما نمرده است.

وی اضافه کرد: بزرگانی چون ابوترابی، شهید بابایی، شهید رجایی، مرحوم باریک بین و تاکندی که در یک حجره آرام گرفته اند تجسم خلوص اتقلابی گری وفاداری به امام بودند و کسانی که حیااشان به علمشان اندیشه و آثارشان هست همیشه ماندگارند.
در ابتدای این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری و نیز رئیس جمهور توسط فرزند مرحوم آیت الله تاکندی قرائت شد.