۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » کهگیلویه وبویراحمد
  • شناسه : 31717
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۵
  • ارسال توسط :
مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه محرم باشید
مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه محرم باشید

مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه محرم باشید

پرداخت هزینه بیمه متقاضیان فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir قابل پرداخت است.

وقایع خبری : سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز ثبت نام قطعی پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، در خصوص سوءاستفاده مجرمان سایبری از متقاضیان هشدار داد.

سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت:بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، یکی از شروط حضور در پیاده روی اربعین نام نویسی در سامانه سماح است، از این رو مجرمان سایبری با سوء استفاده از این مناسبت به طراحی و معرفی سامانه‌های جعلی با هدف هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی و برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها اقدام می کنند.
سرپرست پلیس فتای استان افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی یک سری سایت‌های جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، بعضا با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند؛ لذا شهروندان دقت داشته باشند.

 سرهنگ عمران فر افزود: پرداخت هزینه بیمه متقاضیان فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir قابل پرداخت است، بنابراین از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس اکیداً خودداری شود.
برابر اطلاع رسانی صورت گرفته توسط روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کارت شناسایی زائران پس از پایان ثبت نام قطعی توسط سامانه مذکور صادر می‌شود، لذا متقاضیان نسبت به ارائه اطلاعات هویتی به افراد ناشناس یا پرداخت وجه بابت دریافت کارت دقت نظر داشته باشند.
زائران صرفاً به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی پایه و اساس و اخبار منابع غیر رسمی اجتناب کنند.
سرپرست پلیس فتا استان اضافه کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.