۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » دانش و فناوری
  • شناسه : 25419
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
  • ارسال توسط :
مدیریت افراد درون‌گرا و برون‌گرا در محیط کار ترکیبی
مدیریت افراد درون‌گرا و برون‌گرا در محیط کار ترکیبی

مدیریت افراد درون‌گرا و برون‌گرا در محیط کار ترکیبی

همه ما برای جبران فاصله باید مصالحه کنیم .

نویسنده: Erica Dhawan مترجم: مرتضی ایراندوست

توصیه اول: به افراد درون‌گرا زمان و فضا بدهید. اگر برخی کارکنان شما اکنون در اداره و برخی دیگر درخانه هستند، بسیار مهم است که اطمینان پیدا کنید که افراد درون‌گرا در تیم شما به‌ویژه در جلسات تیم تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرند.

توصیه دوم: اگر متوجه شدید افراد برون‌گرا درتلاش برای برقراری ارتباط بیشتر هستند، یک جلسه منظم رو در رو یا تصویری با آنها ترتیب دهید تا آنها بتوانند به طور مستقیم با شما صحبت کنند. سرانجام، طیف وسیعی از سبک‌های ارتباطی را ترویج کنید تا همه بتوانند به‌طور واقعی مشارکت داشته باشند.

از تعاملات اجتماعی کمتر گرفته تا فرصت‌های بیشتر برای خودمختاری، اگر درون‌گرا هستید به احتمال زیاد در طول یک سال گذشته از دورکاری لذت برده‌اید. از سوی دیگر، اگر برون‌گرا هستید ممکن است خود را در خانه کم‌بازده و زودرنج ببینید و تلاش کنید محرک‌های خارجی را که در اداره داشتید و به شما انگیزه می‌دادند بازآفرینی کنید. بنابراین در یک مدل ترکیبی چه اتفاقی می‌افتد؟

 با توجه به اینکه بسیاری از افراد درون‌گرا دورکاری را انتخاب می‌کنند و افراد برون‌گرا بیشتر مایل به بازگشت به اداره هستند چگونه می‌توانید اطمینان پیدا کنید که کل تیم شما متعهد، مولد و خوشحال است؟ برای هدایت موثر افراد درون‌گرا و برون‌گرا در حین گذار به ترکیبی سه مورد از بهترین روش‌ها را بر اساس بیش از یک دهه تحقیق و مشورت با تیم‌های توزیع شده با عملکرد بالا توصیه می‌کنم.

 به افراد درون‌گرا زمان و فضا بدهید.

اگر برخی ازکارکنان شما اکنون در اداره و برخی دیگر در خانه هستند، بسیار مهم است که اطمینان پیدا کنید افراد درون‌گرا در تیم شما به ویژه در جلسات تیم تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرند. اگر درحین بحث و گفت‌وگو، صحبت افراد درون‌گرا توسط افرادی که زیاد صحبت می‌کنند قطع شود ممکن است آنها برای صحبت مجدد تلاشی به خرج ندهند. و اگر به‌طور مکرر اتفاق بیفتد، ممکن است بی‌علاقه شوند یا احساس حاشیه کنند، به‌ویژه اگر دورکاری می‌کنند.

در طول جلسات ترکیبی، نادیده گرفتن فراخوان شرکت‌کنندگان مجازی و اینکه فراموش کنید آنها را وارد گفت‌وگو کنید کار آسانی است. وظیفه شما به عنوان مدیر این است که اطمینان پیدا کنید که صحبت‌های همه شنیده می‌شود. از ابزارهایی مانندChat bar یا ویژگی بلندکردن دست برای تعیین کسی که اجازه صحبت کردن دارد استفاده کنید و پیش از وارد شدن به گفت‌وگو ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. همچنین اگر سوالات خود را از قبل ارسال کنید تا همه زمان بیشتری برای آماده‌سازی داشته باشند می‌تواند مفید باشد. و پس از پایان جلسه، افراد را تشویق کنید تا افکار خود را برای شما ایمیل یا یک سند گوگل ایجاد کنند که افراد بتوانند اطلاعات خود را در آن به اشتراک بگذارند. این کار فرصت مشارکت همزمان را به آن دسته از افراد درون‌گرا که ممکن ا‌ست در صحبت کردن در مقابل یک گروه بزرگ مردد باشند، می‌دهد.

 به افراد برون‌گرا فرصت صحبت کردن بدهید.

اگرمتوجه شدید افراد برون‌گرا درتلاش برای برقراری ارتباط هستند، یک جلسه منظم رو در رو یا تصویری با آنها ترتیب دهید تا آنها بتوانند به‌طور مستقیم با شما صحبت کنند. همچنین می‌توانید آنها را تشویق کنید از گروه‌های breakout در Zoom یا Slack استفاده کنند تا بدون تسلط بر یک جلسه گسترده تیمی زمانی را برای گفت‌وگو درباره ایده‌هایشان داشته باشند. پیش از آنکه افراد برون‌گرا به اداره برگردند آنها را برای لحظه برخورد با یکدیگر تحریک کنید. تحقیقات نشان می‌دهد در طول گذار به دورکاری این قبیل فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد روابط، چیزهایی هستند که مردم بیشتر از همه از دست داده‌اند. آنها به افراد برون‌گرا کمک می‌کنند تا در طول روز لحظات غیرارادی ارتباط اجتماعی را پیدا کنند، مدیران را در جریان آنچه واقعا در شرکت در جریان است، قرار دهند و بین اعضای تیم، دوستی، روحیه و اعتماد به وجود آورند. همچنین مهم است بپذیریم همه افراد برون‌گرا به اداره باز نمی‌گردند. برای دوری از فعالیت‌های اجتماعی به استثنای آنهایی که در خانه می‌مانند، به انتخاب خود رویدادهای پیوند تیمی ترکیبی اعم از گفت‌وگو هنگام ناهاردر zoom تا یک جلسه ترکیبی شاد را سازماندهی کنید. ناهارهای ترکیبی به کافه تریای اجتماعی جدید تبدیل شده‌اند، جایی که اعضای تیم می‌توانند دور هم جمع شوند و یک وعده غذایی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای را به صورت حضوری یا آنلاین به اشتراک بگذارند.

  ترویج طیف وسیعی از سبک‌های ارتباطی

همان‌طور که در کتاب جدیدم، زبان بدن دیجیتال توضیح دادم، ایجاد یک تیم منسجم بر عهده مدیران است. اما این به آن معنا نیست که دقیقا همه را مجبور به برقراری ارتباط مشابه کنید بلکه به معنای ایجاد فضاهایی برای سبک‌های ارتباطی مختلف است به‌طوری که هر کس بتواند با صدای رسا با آنها ارتباط برقرار کند.

 «براد» مشتری من به عنوان معاون ارشد مدیر عامل در یک شرکت بزرگ بازی‌سازی منصوب شده بود. او تفاوت فاحشی را در دو کانال Slack که توسط گزارش‌های مستقیم او، Allie و Dave اداره می‌شد، مشاهده کرده بود.  Dave  که خود را یک برون‌گرا معرفی می‌کند دارای یک کانال Slack پر از ایموجی‌ها، GIF‌ها و الگوهای رفتاری است. از سوی دیگر، Allie یک فرد درون‌گراست و سبک نوشتاری رسمی‌تری دارد که با نقاط مربع یا گرد مشخص می‌شود. براد می‌گوید به واسطه کانال Slack متعلق به Allie من در خانه هستم با این وجود او به مسیری آمد که Dave با آن دنیا را می‌دید. اگر بخواهم او را مجبور کنم دارای شخصیت حقوقی باشد، تیمش هیجان و اشتیاق کمتری خواهد داشت. او می‌افزاید: آموخته‌ام که بهترین کاری که می‌توانم انجام دهم این است که سعی کنم به زبان بدن دیجیتالی غیررسمی او مسلط شوم حتی اگر ناراضی باشد. هردو رویکرد کار می‌کنند، هیچ راه بهتر یا بدتری برای برقراری ارتباط بین ایموجی‌ها و نقاط مربع یا دایره شکل وجود ندارد. نکته اصلی برای رهبران ایجاد یک محیط دیجیتالی است که طیف وسیعی از سبک‌های ارتباطی را تقویت و تشویق کند تا همه بتوانند به‌طور واقعی مشارکت داشته باشند. صرف نظر از اینکه اعضای تیم شما در طیف برون‌گرا و درون‌گرا قرار می‌گیرند، از بیش از یک‌سال قبل تغییر شبانه به کار مجازی همه ما را مجبور کرد تا با شرایط ناخوشایند سازگار شویم.

همه ما برای جبران فاصله باید مصالحه کنیم و امیدوارم در این راه چیزهای زیادی آموخته باشیم. این درس‌ها با انتقال به یک مدل ترکیبی از کار در طولانی‌مدت، ما را قوی‌تر و منسجم‌تر می‌کند، زیرا برخی از ما بازگشت به اداره را آغاز می‌کنیم و برخی دیگر با دورکاری به کار خود ادامه می‌دهیم.