۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 38645
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
  • ارسال توسط :
مدیریت ارشد استان قزوین تعامل بسیار خوبی با اتاق بازرگانی استان قزوین دارند
مدیریت ارشد استان قزوین تعامل بسیار خوبی با اتاق بازرگانی استان قزوین دارند

مدیریت ارشد استان قزوین تعامل بسیار خوبی با اتاق بازرگانی استان قزوین دارند

مهندس عبدیان : افزایش سن بازنشستگی یکی از تصمیم‌های بدون کارشناسی بوده و نمایندگان بخش خصوصی هم در جریان آن نبودند.

مهندس مهدی عبدیان رییس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف استان قزوین در نظر داریم تا آمار ، اطلاعات و ارقام واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی را استخراج کنیم تا با توجه به آن ببینیم چه تعداد واحد صنعتی فعال در حوزه های مختلف صنعتی و حتی کشاورزی داریم. از این تعداد ، چه تعداد ی ازآن واحدها دارای پروانه بهره‌برداری هستند. اگر این واحدها فعال و مشغول کار می باشند؛ با چند درصد ظرفیت کار می‌کنند و یا این که مصرف انرژی آنها چه میزان است ومهم تر این که به کدام کشورها صادرات دارند تا بتوانیم برنامه ریزی دقیق تری جهت ارائه خدمات به آن ها داشته باشیم.

رییس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین ادامه داد: طبق آمارهای به دست آمده، انگلیس، آلمان و هند سه کشوری هستند که بیشترین واردات کشمش را دارند این در حالی است که تاکنون از استان قزوین صادراتی به کشور هند نداشته ایم. بر این اساس، با رایزن اقتصادی هند ارتباط برقرار کرده‌ایم تا صادرات به این کشور را آغاز و سپس در کوتاه ترین زمان تقویت کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت های انجام شده در دوره جدید اتاق بازرگانی به خبرنگاران رسانه ها گفت: حدود ۱۴ میلیارد کسری بودجه و ۷ تا ۸ میلیارد بدهی به اشخاص و اتاق ایران که در زمان دریافت اتاق داشتیم، تقریبا تسویه شده است و حتی چند میلیاردتومان بودجه هم برای اتاق گرفته شده است که تلاش خواهیم کرد از این محل ، عملیات ساخت و ساز اتاق تکمیل و ان شالله در ایام الله دهه فجر مراسم افتتاحیه آن را با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار نماییم.

مهندس عبدیان با اشاره به مشارکت اتاق در برگزاری جشنواره چند رسانه ای که به میزبانی استان قزوین که درماه گذشته برگزار شد؛ تصریح کرد: یکی از ظرفیت های استان قزوین، بخش گردشگری است و در شرایطی که تعداد آثار تاریخی استان قزوین از اصفهان نیز بیشتر است نتوانسته ایم این قابلیت ها را به هموطنان خود معرفی کرده و از این ظرفیت برای رونق اقتصادی استان استفاده کنیم لذا در این دوره نگاه ما به صورت ویژه به این حوزه است و کمیسیون‌ ‌ویژه گردشگری با هدف استفاده از ایده ها و پیشنهاد کارشناسان این عرصه فعال شده است تا خلاء گذشته جبران شود.

وی تاکید کرد: از رسانه ها انتظار داریم تا در حوزه گردشگری  و میراث فرهنگی بیش تر تلاش کنند تا قزوین ، جاذبه های تاریخی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن بدرستی به هم وطنان مان در سراسز کشور معرفی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین درباره تعداد کارت های بازرگانی صادر شده نیز به خبرنگاران گفت : از ابتدای سال ۸۱ تاکنون در استان قزوین برای یک هزار و ۷۶۵ نفر کارت بازرگانی صادر شده است . در حال حاضر ۷۶۰ کارت فعال است و در مدت حضور دوره جدید مدیریت بازرگانی استان ۲۲۰ کارت بازرگانی جدید هم صادر شده است.

مهندس عبدیان با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفتگو در استان افزود:مدیریت ارشد استان قزوین تعامل و همکاری بسیار خوبی با اتاق بازرگانی استان قزوین دارند و این همکاری به پیشبرد امور کمک کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: هر چقدر حضور ما در مجامع دولتی کمتر باشد، این ضعف باعث می‌شود مصوبه‌هایی داشته باشیم که آسیب آن متوجه ذی نفعان ما باشد و در بخش کلان مصوبه‌ها بدون حضور نمایندگان بخش خصوصی اتخاذ می‌شود که یک طرفه به قاضی رفتن است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه از راه اندازی صرافی و شعبه بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان در اتاق بازرگانی قزوین خبر داد. 

این مقام مسوول در پایان درباره افزایش سن بازنشستگی نیز به خبرنگاران استان گفت: با این موضوع مخالف هستم، کارگران در سال‌های مختلف حق بیمه خود را به‌روز پرداخت کردند، اینکه ما نتوانستیم از آن پول‌ها محفاظت کنیم، ‌آن‌ها را هدر داه‌ایم و از بین رفته یا دولت نمی‌تواند بدهی خود به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند، دلیل نمی‌شود این موضوع را سر اعضای تشکل‌های آن خالی کنیم. افزایش سن بازنشستگی یکی از تصمیم‌های بدون کارشناسی بوده و نمایندگان بخش خصوصی هم در جریان آن نبودند و خود من مخالف این کار هستم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.