۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 11124
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۵۷
  • ارسال توسط :
مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت جلسه دارد
مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت جلسه دارد

مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت جلسه دارد

تاکنون دو سوم نمایندگان منتخب در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده در مجلس حاضر شده اند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت با در نظر گرفتن اولویت‌ها و نیاز‌های کشور تشکیل جلسه می‌دهد و پس از آن در هفته اول خرداد مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند.

اسدالله عباسی در پایان نشست هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحن علنی مجلس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان تشکیل جلسه خواهد داد افزود: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت سه ساعت در صحن علنی جلسه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه نمایندگان در صحن علنی نطق هم خواهند داشت گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه مقرر شد چهار یا پنج موضوع اصلی و محوری در قانونگذاری در اولویت صحن باشد؛ بر این اساس ادامه تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون اصلاح نظام بانکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و همچنین لایحه مربوط به مناطق آزاد در اولویت دستور کار صحن علنی مجلس خواهد بود.
وی ادامه داد: در بُعد نظارتی هم جلساتی در کمیسیون‌ها با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود. همچنین کمیسیون‌های تخصصی مجلس براساس اولویت‌ها و وضعیت کشور تشکیل جلسه می‌دهند؛ مثلاً کمیسیون آموزش با توجه به ضرورت تعیین تکلیف از سرگیری فعالیت محیط‌های آموزشی لازم است که با وزراء و مسئولان ذیربط تشکیل جلسه بدهد. همچنین تشکیل جلسات در کمیسون‌های صنایع، اقتصاد و کشاورزی در اولویت است.
عباسی با تشریح جزئیات جلسه امروز هیات رئیسه مجلس گفت: مقرر شد بحث سلامت و اقتصاد هم در دستور کار نمایندگان مجلس باشد چرا که مشخص نیست اعتباری که در بخش سلامت در نظر گرفته شده فقط شامل حوزه بهداشت و درمان است ویا در بخش‌های حمایتی هم قابل استفاده است.
این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از امکان تجدید نظر در حقوق کارگران خبر داد و گفت: همکاران پیشنهاد دادند درباره حقوق کارگران در سال ۹۹ بحث و بررسی صورت بگیرد؛ کمیسیون اجتماعی باید نظر تخصصی در این باره را به هیات رئیسه اعلام کند و هیات رئیسه موضوع را با حضور نمایندگان وزارت صنعت، اقتصاد، کار و نمایندگان کارفرمایان و کارگران در دستور کار قرار دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون دو سوم نمایندگان منتخب در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده در مجلس حاضر شده اند.