۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » دولت
  • شناسه : 1530
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
  • ارسال توسط :
ما باید دغدغه مالی معلمان را رفع کنیم
ما باید دغدغه مالی معلمان را رفع کنیم
معاون اول رییس جمهور:

ما باید دغدغه مالی معلمان را رفع کنیم

مقام معظم رهبری فرمودند که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود

سحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در مقاطعی با تنگناهای جدیدی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع موانع کشور هستیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد، تنها راه توسعه و رهایی از بیماری های مزمن کشور توجه به این نهاد است.

وی با تاکید بر نقش سرمایه انسانی در کشور گفت: سرمایه انسانی می تواند سرمایه های دیگر کشور را توسعه دهد و  قادر است سایر سرمایه ها را به حرکت در آورد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اولین و مهم ترین موضوعی که نباید با محدودیت به آن نگاه کنیم آموزش و پرورش است، گفت: این نهاد امروز یکی از قطب های اصلی توسعه سرمایه است و مسیر توسعه از آن می‌گذرد.

جهانگیری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود و دهها برابر سرمایه گذاری در این نهاد نتیجه دارد.

وی افزود: اکنون در دورانی هستیم که به سرعت علم بشریت دچار تغییرات جدی می‌شود، فناوری های جدید و به روز شرایط جدیدی برای تغییرات ایجاد کرده است و آموزش و پرورش با تغییرات ساده پاسخگوی این نیازها نیست.

جهانگیری بیان کرد: آموزش و پرورشی که انسان های نقاد، پرسشگر و مشارکت جو تحویل جامعه دهد با تنگناهای بسیاری روبه رو است و از جمله این تنگناها مسائل ساختاری، فکری، اقتصادی فکری است.

وی در ادامه تصریح کرد: هر تغییری در آموزش و پرورش نیازمند معلم است ، ما باید دغدغه مالی معلمان را رفع کنیم و زندگی شرافتمندانه برای آنها رقم بزنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باوجود اینکه  ۶ سال از روی کارآمدن دولت می‌گذرد، ۴ سال در تحریم بودیم  اما به دنیا نشان دادیم ایران می تواند با قدرت های بزرگ بنشیند و یا گفتگو و تعامل داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ تحریمی طبق برجام نباید وجود داشته باشد، گفت: بازگشت به برجام کار ساده ای است اما اروپایی ها باید به آمریکا بگویند از تحریم های ظالمانه دست بردارد.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: انجام چنین کسب و کاری برای شما بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه میسر است، البته شورای عالی کسب و کار مهارتی تشکیل دادیم و وزرای علوم و آموزش و پرورش عضو آن هستند و از همه دستگاه های کشور برای انجام بهتر کسب و کار کمک می گیریم.