۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 34498
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
  • ارسال توسط :
كتاب «نامه‌هايي به بانوي همسايه» منتشر شد
كتاب «نامه‌هايي به بانوي همسايه» منتشر شد

كتاب «نامه‌هايي به بانوي همسايه» منتشر شد

اين رمان حاصل يك‌كشف است؛ بيست و سه نامه خطاب به يك بانو و سه نامه به همسر بانو.

وقایع خبری: كتاب «نامه‌هايي به بانوي همسايه» نوشته مارسل پروست به‌تازگي با ترجمه سميه خالدي توسط انتشارات كتابستان منتشر و راهي بازار نشر شده است. 

در خبر انتشار اين كتاب آمده است: «اين رمان حاصل يك‌كشف است؛ بيست و سه نامه خطاب به يك بانو و سه نامه به همسر بانو، نامه‌هايي كه از وجود آنها بي‌اطلاع بوديم و اينكه آن بانو با نام خانم ويليامز، از سر اتفاق، همسايه مارسل پروست بوده است. در اين رمان نامه هر دو نگارنده در سبك با هم رقابت مي‌كنند. پروست تمام ملاحت خود را به خانم ويليامز نشان مي‌دهد و لطافت طبع و فضل و هنر تمجيدش را نمايان مي‌كند و اين همان احساسي است كه به بانو دارد، چيزي فراتر از ميل به خشنود ساختن همسايه‌اي كه كليد سكوت در اختيار اوست، نوعي هم‌دردي حقيقي، حسي دوستانه، نوعي محبت». مارسل پروست با نام كامل والنتين لويي ژرژ اوژن مارسل پروست،‌ زاده ۱۰ ژوئن ۱۸۷۱، درگذشته ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲، نويسنده و مقاله‌نويس فرانسوي است. او به دليل نگارش اثر عظيمش با عنوان در جست‌وجوي زمان از دست رفته، يكي از بزرگ‌ترين نويسندگان تاريخ ادبيات قلمداد مي‌شود. اين كتاب با ۹۲ صفحه و قيمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.
اما موضوع این نامه‌ها چیست؟ در وهله اول سروصدا، کارهای نوسازی در طبقه بالا که پروست را در ساعت‌های خواب و هنگام کار عذاب می ‌دهند و البته موسیقی، چون خانم ویلیامز موسیقی دوست دارد و چنگ می‌نوازد (شاید هم پیانو) موضوع دیگر، گل‌های رز طبیعی و استعماری است که دراین نامه‌ها ردو بدل می‌شوند و همچنین مساله بیماری (بیماری خودش و خانم ویلیامز) و تنهایی.