۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری
  • شناسه : 38590
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
  • ارسال توسط :
قضاوت درباره چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی
قضاوت درباره چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی

قضاوت درباره چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی

زمانی که فردی بخواهد چکی را از فردی قبول کند می‌تواند رتبه آن فرد را در سیستم مشاهده کند .

طراح قانون چک در مجلس گفت: با تصمیم اتخاذ شده در بانک مرکزی مقرر شد قضاوت درباره چک‌های برگشتی از طریق هوش مصنوعی انجام شود.

ابوالفضل ابوترابی، طراح قانون چک در مجلس گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه بانک مرکزی بنا بر این شد تا کار قضاوت در باره چک‌های برگشتی در حوزه چک الکترونیک با هوش مصنوعی انجام شود.

آقای ابوترابی اظهار داشت: زیرساخت‌های قانونی برای استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه وجود دارد و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های نرم افزاری، کار در این حوزه آغاز خواهد شد.

ابوترابی افزود: اجرای قانون در باره صدور چک‌های برگشتی فرایند پیچیده‌ای ندارد و صدور احکام در زمان‌های مشخص همچون مسدودی حساب، توقیف اموال و صدور حکم جلب در زمان‌های مشخص در قانون پیش بینی شده و اجرای آن با استفاده از هوش مصنوعی امکانپذیر است.

اقای ابوترابی خاطرنشان کرد: در این نشست که رئیس سازمان رتبه بندی ایرانیان نیز در آن حضور داشت بنا شد تا افراد بر اساس اعتبار اجتماعی شان همچون نداشتن پرونده قضایی برای صدور چک الکترونیک در ۱۵ رده از رنگ سفید برای بالاترین رتبه تا قرمز پررنگ به عنوان پایینترین رتبه رتبه بندی شوند و زمانی که فردی بخواهد چکی را از فردی قبول کند می‌تواند رتبه آن فرد را در سیستم مشاهده کند که فرد مورد نظر برای صدور چک چه رتبه‌ای را از نظر اعتبار اجتماعی برای صدور چک داراست.

طراح قانون چک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا کنون ۱۵۵ هزار چک الکترونیک صادر شده که از این میان ۱۸۵ فقره از این چک‌ها برگشت خورده است.