۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » قم » نظام سلامت
  • شناسه : 21561
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
  • ارسال توسط :
قزوین و تاکستان نارنجی شدند
قزوین و تاکستان نارنجی شدند

قزوین و تاکستان نارنجی شدند

موج چهارم با قدرت مرگ بالا در حال شکل گیری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از تغییر وضعیت قزوین و تاکستان از زرد به نارنجی خبر داد و گفت: مسافران نوروزی هرچه زودتر استان قزوین را ترک کنند.

منوچهر حبیبی در جلسه ستاد استانی کرونا که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد گفت: متأسفانه بعد از مدتها وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان به وضعیت نارنجی برگشته و نیاز است تمهیدات جدی برای جلوگیری از وقوع بحران داشته باشیم.

به گزارش ” وقایع خبری” معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه موج چهارم با قدرت مرگ بالا در حال شکل گیری است و اگر محدودیت‌های لازم صورت نگیرد بدون شک شاهد بروز مشکلات بزرگ در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ورود به شهرستان‌های نارنجی قزوین و تاکستان ممنوع است، اضافه کرد: در صورت جدی نگرفتن و حضور میهمانان نوروزی در استان برای متخلفین جریمه ۵۰۰ هزارتومانی صادر خواهد شد.

حبیبی تاکید کرد: مسیرهای منتهی به منطقه الموت شرغی و غربی نیز مسدود است و از مردم انتظار داریم برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر یافته است، گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح عملیاتی می‌شود و در صورت مشاهده راهنمایی و رانندگی برخورد لازم را خواهد داشت.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اضافه کرد: برگزاری هرگونه تجمع در سطح استان ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل و رستوران‌ها نیز از امشب به صورت بیرون بر به مردم خدمات ارائه خواهند داد. همچنین هتل‌ها نیز با یک سوم ظرفیت کار را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: ادامه مسافرت‌ها جز خطر و بیماری نتیجه دیگری ندارد و از مردم تقاضا داریم با در نظر گرفتن شرایط از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تإکید کرد: محور قزوین به رشت و همچنین قزوین به تهران پر تردد ترین محور کشور است.

وی با بیان اینکه تردد در محور قزوین به رشت ۴۱۶ درصد رشد داشته است، بیان کرد: مناطق الموت غربی و شرقی در استان قزوین نیز مملو از مسافران تهرانی و شمالی است و این به معنای به صدا درآمدن زنگ هشدار برای مردم است.

حبیبی تصریح کرد: واکسیناسیون نیز باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد و لیست افراد واجد شرایط در تاکستان و قزوین باید به سرعت احصاء و مشخص شود.