۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » جامعه » قزوین
  • شناسه : 29339
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۸
  • ارسال توسط :
قزوین می تواند شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت  و پرچمدار توسعه گردشگری باشد
قزوین می تواند شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت  و پرچمدار توسعه گردشگری باشد

قزوین می تواند شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت و پرچمدار توسعه گردشگری باشد

با جدیت بدنبال ایجاد بازار آب هستیم و به صورت پایلوت آن را در کشور اجرایی می کنیم.

وقایع خبری/ محمد مهدی اعلایی ، استاندار قزوین اولین نشست خبری خود را باخبرنگاران رسانه های استان قزوین برگزار کرد و به سوال های آنان پاسخ گفت .

وی با اشاره به جایگاه استان قزوین و ظرفیت های والای آن تصریح کرد: قزوین می تواند شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت  و پرچمدار توسعه گردشگری باشد لذا بایستی نهضتی ایجاد شود تا فرهنگ پذیرش گردشگران و رفتن به سوی احیای گردشگری شکل بگیرد و دولت تسهیل گری کند و ظرفیتها معرفی شود و به سمت حفظ و احیا برویم. قلبأ از این که این همه ظرفیت گردشگری در استان وجود دارد خوشحال و از این که معرفی نشده ناراحتم و یک نعمت خدادادی که ما در ایجادش نقش نداشتیم ولی به ما ارث رسیده در استان داریم می تواند منشا تحول در اقتصاد منطقه و کشور باشد اما از آن غفلت شده بطوری که حتی همسایگان از این ظرفیت ها بی اطلاع هستند.

استاندار قزوین تاکید کرد: حوزه های اقتصادی ما بویژه گردشگری در استان بسیار پر رنگ هست و باید مورد توجه بیشتر باشد.

علایی در خصوص زیر سوال بردن برخی خدمات مدیران  گذشته که مورد انتقاد برخی از خبرنگاران بود ، تصریح کرد: ادعا نمی کنیم که سو استفاده عامدانه ای در واگذاری زمین در بخش صنعت شده است ویا برخی تخلفات در سایر بخش ها عامدانه بوده اما باید بپذیریم در فضایی که رانت و یا زمینه سوء استفاده وجود داشته باشد، شاید اتفاقات ناخواسته ای از این دست هم رخ دهد. ما باید مراقب باشیم تا میزان ویا شدت خطاها در هربخشی به حداقل و یاحتی به صفر برسد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به حاضرین گفت: مهمترین اولویت ما دراستان قزوین توجه ویژه به منابع آبی است وتا علاوه بر صنعت ، کشاورزی و گردشگری هم توسعه یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: از لحاظ کمبود آب و منابع آبی به شدت تهدید می شویم و باید برنامه ریزی کنیم تا از بحران عبور شود . در برخورد با چاه های غیر مجاز کارهای بسیار خوبی در استان توسط شرکت آب منطقه ای با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفته است و خوشبختانه افت منابع آب بسیار کاهش یافته است.

image_2022_3_13-21_12_53_669_VTx

استاندار قزوین گفت: دشت قزوین از نظر آب ومنابع آبی نوسان فراوان دارد اما زنده است و همه باید کمک کنیم تا با افزایش  ضریب آب به درآمد به ارتقای جایگاه کشاورزی استان منجر شود. اگر به آب توجه نکنیم دچار بحران و مشکلات اجتماعی می شویم لذا با جدیت بدنبال ایجاد بازار آب هستیم و به صورت پایلوت آن را در کشور  اجرایی می کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در خصوص انتصابات در استان قزوین تصریح کرد: برخی روند انتصابات را کند و برخی سریع می دانند اما در مجموع در مقایسه با دیگر استانهای روند تغییرات ما در استان قزوین منطقی است.

استاندار در پاسخ به این سوال که چرا برنامه ای برای استفاده مناسب از مدیران جابجا شده که سرمایه نظام هستند ؛ نمی شود گفت: می پذیریم که برای همه مدیران هزینه شده و نباید از کنار این سرمایه عبور کنیم و بر این اساس از ظرفیت مشورتی آنها در استان استفاده خواهیم کرد .

وی در مورد نحوه انتخاب مدیران هم گفت: سیاسی کاری و جنسیت در انتصاب مدیران نقشی ندارد و از بانوان هم در مدیریتها استفاده خواهیم کرد. شاخصها نسبی است و تلاش می کنیم انتصابات مناسب باشد و مهمترین ویژگی کارآمدی افراد است.

علایی با اشاره به اهمیت شفاف سازی به خبرنگاران استان گفت: حقوق کارمندان دولت در سامانه شفافیت اعلام شده و حتی خودمان هم آمادگی داریم این کار انجام شود وبه شهرداران هم توصیه می کنیم تااین موضوع را در اولویت کار و برنامه های خود قرار دهند.