۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » بهداشت و درمان » درمان » قزوین
  • شناسه : 39490
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
  • ارسال توسط :
قزوین به یک مرکز خون‌گیری دوم نیاز دارد
قزوین به یک مرکز خون‌گیری دوم نیاز دارد

قزوین به یک مرکز خون‌گیری دوم نیاز دارد

بانوان می توانند سفیران اهدای خون و مروجان این فرهنگ نیکوکارانه در جامعه باشند.

سازمان انتقال خون اگرچه یک سازمان و نهاد دولتی به شمار می رود اما در واقع یک نهاد خیریه است چرا که اهداکنندگان به سازمان مراجعه می کنند و خون خود را بدون هیچ چشمداشتی اهدا می نمایند و این خون به بیماران نیازمند می‌رسد.

دکتر پژمان صالحی فر؛ مدیرکل انتقال خون استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون تاکید کرد: قزوین به یک مرکز خون‌گیری دوم نیاز دارد چراکه رفت‌وآمد برای شهروندان به این مکان زمان بر و مشکل است. با این حال همکاران این سازمان به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا خون مورد نظر و مورد نیاز بیماران به موقع به دست بیمار ان برسد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیاز اداره کل انتقال خون به اتوبوس سیار خون گیری اشاره کرد و گفت: تامین اتوبوس‌ سیار جزو مصوبات سفر دوم رییس جمهور قرار خواهد گرفت و برای دریافت آن نیز به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم با این همه از شورای شهر قزوین نیز در این رابطه درخواست همکاری نیز کرده ایم که امیدوارم در این مورد پشتیبان ما باشند.

این مقام مسوول در ادامه تاکید کرد : از هفته آینده روش آزمایش غربالگری نت (NAT) در تست های استان قزوین به صورت پایلوت صورت می گیرد که با این روش بیماری های هپاتیت و ایدز اهدا کنندگان زودتر و آسان تر شناسایی می شود.

صالحی فر با تاکید بر موفقیت سازمان انتقال خون کشور در میان کشورهایادآور شد: حوزه انتقال خون ایران سرآمد کشورهااست تا آن جا که پس ارزیابی عملکرد ؛سازمان انتقال خون ایران به عنوان برترین انتقال خون آسیا از نظر سلامت خون‌های اهدایی انتخاب شد . این توفیق و موفقیت سبب شد تا سازمان بهداشت جهانی؛ انتقال خون ایران را به عنوان مرجع آموزشی به کشورهای دیگر معرفی کرده نماید.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین درادامه تصریح کرد: همه مراجعه‌کنندگان توسط پزشک معاینه می‌شوند و افرادی که کم‌خون‌ بوده یا مشکلی داشته باشند حتی اگر خودشان هم بخواهند از آن‌ها خون‌‌گیری نمی‌شود .

وی درباره میزان اهداکنندگان خون از ابتدای امسال تاکنون نیز به خبرنگاران گفت: ۴۵ هزار و ۱۴۶ نفر طی ۱۰ ماهه سال جاری به انتقال خون قزوین مراجعه‌ کردند که ۳۳ هزار و ۲۵۱ نفر یعنی ۷۴ درصد از این افراد موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۶/۸ درصد بانوان و ۹۳ درصد هم آقایان هستند که میزان مشارکت بانوان بسیار پایین است.

دکتر صالحی فر تصریح کرد : این میزان مشارکت پایین بانوان تنها مختص استان قزوین نبوده و آمارها در کل کشور بیانگر همین میزان مشارکت پایین بانوان است .

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان این که هریک از بانوان می توانند سفیران اهدای خون و مروجان این فرهنگ نیکوکارانه در جامعه باشند؛ تاکید کرد: نیازمند همکاری دستگاه های تبلیغی و رسانه ها جهت ترویج فرهنگ اهدا خون هستیم .

وی در پایان گفت: ضمن قدردانی از مردم خوب استان قزوین در اهدا خون به اطلاع مردم شریف استان قزوین می رسانم که این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان هم قبل از افطار و هم پس از افطار آماده پذیرش آنان خواهند بود .