۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قرآن
  • شناسه : 33354
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
  • ارسال توسط :
قرآن کریم سرچشمه ای بی کران برای هدایت انسانها است
قرآن کریم سرچشمه ای بی کران برای هدایت انسانها است

قرآن کریم سرچشمه ای بی کران برای هدایت انسانها است

ترویج فرهنگ قرآنی باعث عطرآگین شدن فضای جامعه به مسایل عرفانی می شود.

محمدحسین فائزی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات نغمات دینی کشور به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه همه مباحث مرتبط با امور قرآنی از جمله توسعه کمی و کیفی موسسات قرآنی مشاهده و پیاده سازی می شود.

این مسوول تاکید کرد: قرآن کریم سرچشمه ای بی کران برای هدایت انسان هایی است که معنویت و قرب الهی را مهم ترین اصل یک زندگی ناب دانسته و بدون تردید نخستین گام در فهم و عمل به چنین معارفی دسترسی آنان به محتوای این آموزه ها است.

وی با بیان اینکه حلاوت فرهنگ قرآن کریم در بدنه جامعه باید ساری و جاری شود، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم تاثیر زیادی در ایجاد روحیه خودباوری، امید، نشاط و ایجاد معنویت در دل جوانان و خانواده‌ها دارد.

فائزی با اشاره به اهمیت توجه به قرآن کریم، تصریح کرد : تقویت گروه های مردمی خوب و فعال به عنوان حلقه های میانی و تسهیل گری فعالیت آنان توسط دستگاه های حاکمیتی، اصلی ترین کاری است که باید انجام شود.

به گفته این مسوول فرهنگی، تمرکز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر تقویت جریان اجتماعی و قدرت کنشگری موسسات و مجموعه های قرآنی است و به همین منظور نقشه رشد موسسات قرآنی تدوین شده و به زودی در مقام اجرای آن قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ترغیب و تشویق باید توسط گروه های مردمی دلبسته به قرآن انجام شود و ما کمک کننده و تسهیل گر آنها در این مسیر باشیم، افزود: طراحی و تدوین جامعه سند و نقشه راهبری قرآنی استان توسط کارگروه‌های مربوطه در برنامه کاری شورا قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باعث عطرآگین شدن فضای جامعه به مسایل عرفانی نیز می شود، یادآور شد: باید توجه داشت بهترین فرصت برای آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، دوره نوجوانی و جوانی است، چرا که آن چه در این دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم به میزبانی قزوین وبا میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از روز شنبه در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان این شهر برگزار می شود.