۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش زنان
  • شناسه : 33215
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
  • ارسال توسط :
  • منبع : اعتماد
فكري به حال فوتبال و فوتسال زنان بكنيد آقاي تاج
فكري به حال فوتبال و فوتسال زنان بكنيد آقاي تاج

فكري به حال فوتبال و فوتسال زنان بكنيد آقاي تاج

شهره موسوي، نايب‌رييس سوم فدراسيون فوتبال پر‌حاشيه‌ترين و عجيب‌ترين مدير تاريخ فوتبال ايران است.

فاطمه ابراهيمي: ماه‌هاست كه شخص اول فوتبال و فوتسال زنان ايران به اتهام مالي در زندان است و طي اين مدت هيچ نگاهي به تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان ايران نشده است و ليگ‌هاي مربوطه نيز با مشكلات متعددي روبه‌رو هستند.
بدون شك شهره موسوي، نايب‌رييس سوم فدراسيون فوتبال كه مسووليت تمام امور مربوط به بخش زنان فدراسيون فوتبال را بر‌عهده دارد، پر‌حاشيه‌ترين و عجيب‌ترين مدير تاريخ فوتبال ايران است.
 موسوي كه بدون هيچ پيش‌زمينه ورزشي به‌ويژه در بخش زنان، با انتصاب عزيزي خادم به عنوان رييس فدراسيون فوتبال به همراه او راهي ساختمان فدراسيون در خيابان سئول شد، پيش از آن به عنوان مديرعامل شركت بادران شناخته مي‌شد.
شهره موسوي طي دوران رياست چند ماهه خود يك‌بار به اتفاق همسرش فريدون قربانيان به اتهام مالي بازداشت و پس از چند روز مجددا به ساختمان فدراسيون بازگشت و از اساس ماجراي بازداشت خود را تكذيب كرد اما پس از چند هفته در تاريخ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱، اين مدير جنجالي يك‌بار ديگر به اتهام مالي در پرونده ارز ديجيتال و با شكايت بيش از ۳۰۰۰ مالباخته، دستگير و راهي زندان فشافويه شد، موسوي در دوران بازداشت خود درحالي كه همه منتظر استعفاي او از سمت نايب‌رييسي زنان بودند، از اين كار امتناع كرد.
در وضعيتي كه عزيزي خادم از سمت خود عزل شده بود و فدراسيون به سرپرستي ميرشاد ماجدي اداره مي‌شد، فقط چند راه براي بركناري قانوني موسوي مانده بود، استعفا، عدم شركت در چهار جلسه متوالي هيات رييسه و محكوميت قطعي قضايي تنها راه‌هاي ممكن براي بركناري اين مدير جنجالي بود و در شرايطي كه خانم مدير حاضر به استعفا نبود و ابعاد پرونده مالي چند هزارميلياردي به قدري گسترده بود كه فعلا محكوميت قطعي براي او صادر نمي‌شد، تنها نگاه‌ها به تشكيل جلسات هيات‌رييسه و غيبت‌هاي احتمالي موسوي بود كه البته در اولين جلسه در كمال تعجب و ناباوري، موسوي از زندان به‌طور آنلاين در جلسه حاضر شد.
پس از انتخاب تاج به عنوان رييس فدراسيون فوتبال و تشكيل دوباره جلسات هيات‌رييسه، موسوي در سه جلسه متوالي غيبت كرد و درست در روزهايي كه احتمالات درخصوص جايگزيني گلاره ناظمي يا فريده شجاعي به عنوان نايب‌رييس زنان مطرح شده بود، در روز تشكيل جلسه چهارم هيات‌رييسه اين موسوي بود كه در فدراسيون حاضر شده و در كمال تعجب همگان در جلسه شركت كرد.

چند روز بعد از اين اتفاق در مراسم رونمايي از پيراهن بازيكنان تيم ملي براي حضور در جام جهاني ۲۰۲۲ قطر كه در برج ميلاد برگزار مي‌شد و خانم‌ موسوي نيز در اين مراسم حاضر بود، عده‌اي از شاكيان پرونده شهره موسوي با در دست داشتن بنرهايي،  اعتراض خود را به حضور مدير جنجالي نشان دادند كه در همان لحظه با واكنش حراست فدراسيون فوتبال همراه شد و او گفت كه ديگر موسوي اجازه حضور در فدراسيون را نخواهد داشت و مهدي تاج نيز در يك واكنش دو پهلو گفت تابع قانون است و نظر ديگري ندارد!
حالا بعد از گذشت حدود سه هفته از آخرين حضور موسوي در فدراسيون و گذشت حدود ۹ ماه از فعاليت خانم رييس در فدراسيون فوتبال، كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر از بازگشت مسابقات جام ملت‌هاي فوتسال زنان آسيا به تقويم خود داده است و از سوي ديگر تيم ملي فوتبال زنان نيز در فروردين‌ماه سال آتي مسابقات حساس مقدماتي المپيك را پيش رو دارد و اين در شرايطي است كه تيم ملي فوتسال زنان ايران ماه‌هاست سرمربي ندارد و هيچ اردويي نيز براي اين تيم تشكيل نشده است.
در آخرين اقدام فدراسيون فوتبال در حوزه زنان، قرارداد مريم آزمون سرمربي تيم ملي فوتبال به مدت سه ماه تمديد شده و مشخص نيست كه آيا براي مسابقات فروردين‌ماه، تيم ملي تحت هدايت آزمون خواهد بود يا خير.
در شرايطي كه در ماه‌هاي گذشته فدراسيون فوتبال ‌و شخص مهدي تاج درگير مسائل مربوط به تيم ملي مردان براي حضور آبرومند در مسابقات جام جهاني بودند، فوتبال و فوتسال زنان به‌طور كل به امان خدا رها شده است، سوپرليگ فوتسال زنان ايران يك جدول رسمي ندارد و ليگ برتر فوتبال هم با مشكلات عديده از‌جمله انصراف تيم‌ها روبه‌رو است.
بايد ديد كه بالاخره بعد از مدت‌ها تكليف نايب‌رييس زنان فوتبال مشخص خواهد شد يا خير، آيا مهدي تاج بعد از جام جهاني فوتبال مردان در‌خصوص تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان نيز تصميم‌گيري خواهد كرد يا اينكه فدراسيون تمديد قرارداد كارلوس كي‌روش را در اولويت‌ كارهاي خود خواهد ديد.