۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش
  • شناسه : 16771
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
  • ارسال توسط :
فغانی، بیرون از لیست الیت
فغانی، بیرون از لیست الیت

فغانی، بیرون از لیست الیت

موعود بنیادی‌فر جایگزین فغانی خواهد شد.

امیرحسین اعظمی

روز گذشته سایت‌های مختلف خبری در ایران، از کنار گذاشتن علیرضا فغانی داور سرشناس ایرانی از لیست بین‌المللی (الیت) خبر دادند و ظاهرا این تصمیم جنجالی از سوی فدراسیون فوتبال ایران گرفته شده است.

فغانی در این سال‌ها به‌عنوان شاخص‌ترین داور ایرانی لقب گرفت که توانسته در تورنمنت‌های مهمی همچون جام جهانی، المپیک و جام ملت‌های آسیا سوت بزند. از مدت‌ها پیش هم مهاجرت او به استرالیا و قضاوت در لیگ فوتبال این کشور، شایعات زیادی درخصوص کنار رفتنش از لیست داوران بین‌المللی ایران ایجاد کرد. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال که سال‌هاست در فدراسیون فعالیت می‌کند، درخصوص موضوع کنار گذاشتن فغانی می‌گوید: «فدراسیون در این زمینه تصمیم خودش را گرفته و فغانی از لیست کنار گذاشته می‌شود. بسیاری از داوران ایرانی نسبت به این موضوع معترض هستند که چرا یک داور که در لیگ ایران فعالیت نمی‌کند باید به‌عنوان نماینده ایران در بازی‌های بین‌المللی قضاوت کند. آنها معتقدند که در استادیوم‌ها با فحاشی و توهین مواجه می‌شوند و انتخاب یک داور جدید برای قرار گرفتن در لیست الیت، کمترین حق برای داوران ایرانی است.»
  بنیادی‌فر جایگزین فغانی
گفته می‌شود سال گذشته نیز نام فغانی با فشار مهدی تاج در فهرست داوران بین‌المللی قرار گرفته ولی این بار خروج نام او از لیست قطعی شده و موعود بنیادی‌فر جایگزین او خواهد شد. این در حالی است که فغانی ۳سال دیگر با خداحافظی از دنیای داوری فاصله دارد. روز گذشته با علیرضا فغانی تماس گرفتیم تا درخصوص این موضوع با او صحبت کنیم، فغانی اما ترجیح داد در مقابل پرسشی درخصوص کنار گذاشته شدن از لیست الیت سکوت کند و فقط گفت: «من صحبتی ندارم. » فغانی که در لیگ استرالیا سوت می‌زند و فقط در مسابقات بین‌المللی با نام ایران قضاوت می‌کند، شانس زیادی برای راهیابی دوباره به جام‌جهانی داشت و یکی از شانس‌های اصلی در میان داوران آسیایی برای قضاوت در جام جهانی۲۰۲۲ قطر بود. از روز گذشته تعدادی از پیشکسوتان داوری در تماس با مدیران وزارت ورزش خواهان ورود وزیر به این موضوع شده‌اند. آنها معتقدند اگر ایران از حضور فغانی در جام‌جهانی جلوگیری کند لااقل ۲۰، ۳۰سال دیگر باید صبر کرد تا یک تیم داوری از ایران بتواند مجوز حضور در جام‌جهانی را به‌دست بیاورد.