۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 2960
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
  • ارسال توسط :
فعالیت های بنیاد غدیر در قزوین تشریح شد
فعالیت های بنیاد غدیر در قزوین تشریح شد

فعالیت های بنیاد غدیر در قزوین تشریح شد

این بنیاد در استان قزوین از شش ماه قبل فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است

محسن حق شناس در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم به مناست دهه امامت و ولایت مهمترین برنامه های این بنیاد را تشریح کرد..

حق شناس در این نشست گفت: در راستای ترویج اندیشه غدیر و آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های معنوی این بنیاد برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی در ایام عید غدیر در استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۹۳ عنوان برنامه با ۶۰۰ موضوع پیش بینی شده که در آن تبلیغ غدیر با هدف تبلیغ انسانیت و معنویت گنجانده شده است.حق شناس تصریح کرد: با تشکیل ستاد امامت و ولایت در شهرداری قزوین برنامه های پیش بینی شده با حمایت مالی خیرین اجرایی می شود.

وی اظهارداشت: برگزاری جلسات زنان راوی غدیر، اعزام ۷۰ مبلغ زن و مرد به مناطق مختلف، تشکیل کارگاه غدیر شناسی ویژه مداحان و روحانیون از فعالیتهایی است که در این ایام تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر در  استان قزوین بیان کرد: پرده خوانی غدیر در پیاده راه شهر قزوین، بوستان پامچال و پارک بانوان، پاک سازی معابر و میادین و زیباسازی ، شب شعر غدیر توسط حوزه هنری، مسابقه عکس و فیلم غدیر، جمع آوری تولیدات نظم و نثر با موضوع غدیر خم، برگزاری همایش سیره علوی در دانشگاه بین المللی امام خمینی، انعکاس جشنهای غدیر در صدا و سیما، نشست غدیر شناسی و مستند دید و بازدید سادات از دیگر برنامه های جشن غدیر در استان قزوین است.

حق شناس یادآورشد: راه اندازی کاروان بیعت با ولایت در شب عید غدیر خم و حرکت جمعی از سادات از چهار انبیا به سمت امامزاده حسین(ع)، توزیع بادبادک های منقوش به نام غدیر در میان کودکان، ترویج سنت عیدی دادن در غدیر، پیش بینی جشن غدیر در ۱۴۳ مسجد از کارهای امسال است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی جام ولایت و غدیر، آذین بندی سطح شهر و محلات و ۱۸ میدان اصلی شهر قزوین، تجلیل از سادات در بقاع متبرکه، قرائت خطبه خوانی غدیر، اطعام غدیر با رویکرد کمک به نیازمندان، توزیع سبد غذایی جیره خشک میان فقرا، توزیع بسته غذایی میان مددجویان کمیته امداد، مسابقه حفظ خطبه غدیر و شرح آن بین دانش آموزان و دانشجویان،  در این ایام پیش بینی شده است.

حق شناس گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از سادات استان نداریم و گاهی برای مشارکت آنها در برنامه ها قادر به برنامه ریزی نیستیم که در راستای رفع این کمبود در صددیم بانک اطلاعاتی سادات استان را تشکیل دهیم.

وی اظهارداشت: رویکرد ما در برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام عید غدیر، تقویت و ترویج شعور و شعار غدیر در جامعه است.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین اضافه کرد: این بنیاد در استان قزوین از شش ماه قبل فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و تلاش می کنیم در ترویج فرهنگ غدیر گام برداریم. 

وی تصریح کرد: در سه سال قبل بیش از سه هزار بسته غذایی در میان مردم در ایام غدیر توزیع می شد و در سال گذشته این تعداد به ۲۰ هزار بسته و امسال این تعداد به ۸۰ هزار بسته اطعام رسیده که بیانگر استقبال مردم از کارهای خیرخواهانه و ترویج برنامه های حمایتی است.

حق شناس اظهار امیدواری کرد با کمک رسانه های استان برای ترویج فرهنگ غنی غدیر و  آشنایی بیشتر گروههای مختلف مردم با اندیشه های ولایت و امامت اقدام شود.