۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 19616
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
  • ارسال توسط :
فضای مجازی کشور ما در کشور دیگری و توسط  دولت‌های دیگری اداره می‌شود
فضای مجازی کشور ما در کشور دیگری و توسط  دولت‌های دیگری اداره می‌شود

فضای مجازی کشور ما در کشور دیگری و توسط دولت‌های دیگری اداره می‌شود

اصحاب رسانه تمام وقت و با تمام تلاش برای آگاهی جامعه قدم بر می‌دارند .

مسعود بصیری در جلسه‌ای که ظهر امروز به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شده اظهار کرد: استان قزوین در ۳۰۰ سال اخیر خدمات ارزنده‌ای را به کشور ارائه کرده که در تاریخ مهجور مانده است.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از مهر ؛ رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اذعان کرد: قزوین دارای اصحاب رسانه فعالی است که نشان دادن قطب‌های مختلف وجودی قزوین، شناساندن زیبایی‌ها و تاریخ غنی استان به عهده آنها است که در این راه باید از بزرگان و اهل فن در سطح استان بهره برد.

وی ابراز کرد: اصحاب رسانه مسئول رسیدگی به جز جز مشکلات نیستند ولی اگر بتوانند با استفاده از قلم‌های توانمندشان استان قزوین را به سایرین بشناسانند می‌توانند تأثیر بسزایی در شکوفای فرهنگی و اقتصادی استان داشته باشند.

بصیری با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای بسیج رسانه ابراز کرد: این توانایی رسانه‌ای یک ظرفیت و قدرت قابل توجه و یک وزنه تأثیرگذار است که بسیاری از اقشار از این ظرفیت محرومند.

این مسئول در جمع اهالی رسانه استان قزوین به موضوعات مختلف اقتصادی قشر رسانه اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه تمام وقت و با تمام تلاش برای آگاهی جامعه قدم بر می‌دارند با این حال سهم اقتصادی پایینی دریافت می‌کنند که دستمزدها و وضعیت بیمه تنها برخی از آن است با این حال بسیج رسانه با همکاری اهالی رسانه می‌تواند از یک صندوق قرض الحسنه و تعاونی مسکن برای حل بخشی از مشکلات اهالی رسانه با استفاده از همراهی استاندار و امام جمعه محترم قزوین پیش قدم باشد، استان قزوین این ظرفیت را دارد که به عنوان یک پایلوت موفق در این زمینه به سایر استان‌ها معرفی شود.

وی به موضوع سلامت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور امروز اعلام کرده‌اند که افزایش پهنای باند نیاز کشور بوده و از آقای جهرمی برای رسیدن به این دست آورد تشکر کرده‌اند و گفته‌اند اگر به خاطر این دستاورد قرار است کسی مورد محاکمه قرار گیرد، آن فرد باید من باشم. ما از افزایش پهنای باند و رساندن بستر اینترنت به نقاط مختلف کشور تشکر می‌کنیم ولی از نحوه مدیریت فضای مجازی در کشور گلایه داریم.

بصیری با بیان این مطلب که حفظ حریم فضای مجازی در کشور مانند هر نوع دیگری از استقلال و امنیت باید در اختیار حکومت کشور باشد ابراز کرد: ما گلایه مندیم چرا که هیچ گامی در جهت حفظ حریم کشور در فضای مجازی برداشته نشده است، فیلترینگ در کشور ما به شکل صحیح اعمال نشده و امروز اقتصاد ما، جوانان و فضای جامعه ما از این موضوع آسیب می بیند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم جلو آسیب‌هایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، به واسطه سرورهایی که در خارج از کشور کنترل می‌شود را بگیریم در حالی که صاحبان این سرورها خود را در برابر کشورهایی که شهروندانشان در این شبکه‌ها حضور دارند مسئول می‌دانند ولی به کشور ما پاسخگو نیستند.

این مسئول تصریح کرد: ما به اینترنت پاک و فضای مجاری ملی نیاز داریم که هم امنیت اطلاعات و امکان پیگیری قانونی هر نوع آسیب را داشته باشیم، بتوانیم از امنیت فضای ذهنی کودکانمان حراست کنیم و برای جوان ایرانی کسب و کار ایجاد نمائیم، اینها مسائلی است که دولت به علت کم کاری در آن زمینه باید جوابگو باشند.

بصیری در خاتمه گفت: اینکه فضای مجازی کشور ما در کشور دیگری و توسط دولت‌های دیگری اداره می‌شود در واقع تجاوز به حقوق ما است، فضای مجازی و فضای رسانه‌ای که در اختیار و در کنترل کشور نباشد یک آسیب جدی است و رسیدگی به این موضوع باید به صورت یک مطالبه جدی درآید.