۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 2557
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
  • ارسال توسط :
علم و عمل انسان زمینه شریف شدن و شرافت وی را فراهم می‌کند
علم و عمل انسان زمینه شریف شدن و شرافت وی را فراهم می‌کند
آیت الله عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه :

علم و عمل انسان زمینه شریف شدن و شرافت وی را فراهم می‌کند

امروز بسیاری از مردم به حقیقت شعارهای پوچ امریکا آگاه هستند که فقط نباید به ظاهر زیبای دموکراسی، استعمار، آزادی و حقوق بشر توجه کنند

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قزوین در مسجدالنبی گفت : امام جواد(ع) فرموده اند: “علم و عمل انسان زمینه شریف شدن و شرافت وی را فراهم می‌کند”؛ تقوا نیز در یک کلام به معنای خوب فهمیدن و پای کار بودن است یعنی عقل نورانی و اراده توانمند در خدمت دین، معناکننده تقوای واقعی است. در حدیث دیگری از این امام نقل شده که “برادران و خواهران دینی با ملاقات یکدیگر زمینه نشاط دینی و شکوفایی عقل خود را فراهم می‌کنند.” از این حدیث شریف به ضرورت صله رحم پی می‌بریم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضور در نمازهای جماعت و جمعه از زمینه‌هایی است که مومنان با یکدیگر ملاقات کرده و از حال یکدیگر جویا می‌شوند و تحکیم وحدت و برادری و انسجام رخ می‌دهد، هرچند این زمان مدت کوتاهی را به خود اختصاص دهد اما در همین مدت کوتاه برکات زیادی نصیب جامعه اسلامی می‌شود. همین که مومنان برای بندگی و اقامه امر خدای متعال دورهم جمع می‌شوند و درکنار هم قرار می‌گیرند در نگاه امام جواد(ع) بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) بیان کرد: این ازدواج درحقیقت به فرمان خدای متعال صورت گرفت زمانی که امیرمومنان به خواستگاری سیده نساء العالمیان مشرف شدند پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که این موضوع را با حضرت زهرا(س) درمیان می‌گذارم. در روایت آمده است که اگر فاطمه(س) نبود علی(ع) کفی برای ازدواج نداشت و اگر امیرمومنان نبود برای حضرت زهرا(س) شخصیت مناسبی برای ازدواج وجود نداشت. این دو عزیز در حد و اندازه یکدیگر بودند و برای یکدیگر آفریده شده بودند.

وی عنوان کرد: تربیت فرزندان ما باید به مدل زندگی حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) باشد. حق جویی و حق طلبی و تقوای الهی را باید از زندگی نورانی این دو عزیز الگو گرفت و ما به این معنا به شدت نیازمند هستیم.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: به طور یقین امروز بسیاری از مردم به حقیقت شعارهای پوچ امریکا آگاه هستند که فقط نباید به ظاهر زیبای دموکراسی، استعمار، آزادی و حقوق بشر توجه کنند بلکه این شعارها را در عمل آمریکایی‌ها و دنیای استکبار جستجو کنند. حقوق بشر در قاموس سران آمریکا یعنی تحریم کردن وزیر امور خارجه یک کشور؛ در این فضا درخواست مذاکره در شرایطی که وزیر امور خارجه کشوری را تحریم کرده اید چه معنایی دارد؟

وی بیان کرد: امروز مردم متوجه واقعیت عملکرد آمریکا شده اند و زمانی که سخن از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی می‌شود این مردم به خوبی می‌دانند که در ائتلاف تحت حمایت آمریکا و عربستان سعودی ۷۲۹ کودک در سال ۲۰۱۸ در کشور یمن کشته شده اند و ۱۱میلیون کودک یمنی در شرایط فشار جسمی و روحی زندگی می‌کنند یعنی با فقر و گرسنگی و بیماری و بمباران جنگی روبرو هستند و در این فضا مجامع بین المللی غرب به دروغ، فریاد حمایت از کودکان و زنان سر می‌دهند.