۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » فرهنگ و هنر » فعالیتهای دینی » قرآن
  • شناسه : 35693
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
  • ارسال توسط :
عضویت فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر، از هفته آینده
عضویت فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر، از هفته آینده

عضویت فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر، از هفته آینده

فعالان قرآن و عترت از شنبه ۱۶ اردیبهشت می‌توانند به سامانه «حمد» مراجعه کنند.

ابراهیم کرمانی نژاد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها در نشست وبیناری این دفتر با روسا و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از تصویب دستورالعمل جدید برای متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و تسهیل در روند رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر گفت: از این پس سامانه حمد برای ثبت نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر، دائم باز است و همه گروه‌های مندرج در آئین نامه عضویت قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر بجز گروه مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در سامانه حمد ثبت نام کنند.

کرمانی نژاد افزود: مربیان قرآنی در طول یک ماه باید ۳۲ دوره آموزش را در کارنامه خود ثبت کنند. باوجود این شرایط به دلیل تقاضای زیاد برای عضویت در این صندوق، سهمیه‌ای برای موسسات در نظر گرفته شده است.

وی درباره شیوه ثبت‌نام مربیان فعال در موسسات فرهنگی قرآن و عترت گفت: بر اساس آیین‌نامه، مربیان فعال در موسسات قرآنی در صورتی می‌توانند ثبت‌نام کنند که ضمن داشتن شروط پنج سال سابقه فعالیت و گواهینامه تربیت مربی؛ سابقه ثبت ۳۲ ساعت تدریس موثر (هشت ساعت در هفته به مدت یک ماه) در سامانه حمد (ثبت کلاس و انجام حضور و غیاب) را داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها ادامه داد: پیرو اطلاع‌رسانی و انجام مکاتبات متعدد با مدیران مؤسسات قرآنی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی)، خدمات صندوق اعتباری هنر فقط به موسسات و شعبات دارای پروانه فعالیت معتبر اعطا می‌شود و انتظار می‌رود موسسات قرآنی، همکاری و اهتمام ویژه‌ای در این باره با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند.

کرمانی نژاد اضافه کرد: باتوجه به تقاضای زیاد گروه مربیان شاغل در موسسات قرآنی، مجبور به اعمال سهمیه‌بندی شدیم که این سهمیه‌ها بر اساس میزان فعالیت موسسات در سامانه حمد تعیین شده است.

وی اظهار کرد: از این پس به منظور تسهیل در فرآیند ثبت نام متقاضیان در سامانه حمد و سامانه صندوق اعتباری هنر؛ معرفی‌نامه متقاضیان تأیید شده در سامان حمد به صورت وب سرویس به نمایه (پروفایل) افراد در سامانه صندوق اعتباری هنر انتقال پیدا می‌کند. همچنین برای رسیدگی به مشکلات احتمالی در فرآیند ثبت نام متقاضیان، بخش گزارش مشکل در صفحه شخصی افراد ثبت‌نام کننده فعال شده است و از این پس متقاضیان می‌توانند به صورت روشمند (سیستمی)، مشکلات و مسائل خود را ثبت کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.